BAARS boven BAARS

Zondag, 4 oktober 2015

Als afgelopen zaterdagmorgen, 3 oktober jl., het wekkertje gaat en we op reis gaan naar de Lage Vaart, is het een pak mist wat het landschap bedekt. En dat belooft wat, vertrouwend op een mooie najaarsdag met een mooie vangst aan sterke voorns.

En een echte wedstrijdvisser heeft altijd vertrouwen in een goede afloop. Ook voor deze derde oktober, ook voor deze achtste wedstrijd van de competitie. Nadat de mistdampen weggetrokken zijn en de natuur rustig ontwaakt, zien we een rustig kabbelende beweging in de Lage vaart. Ja, met de najaarszon in de rug is het goed vertoeven aan het water, wat de sfeer wel ten goede komt.

Zeven vissers gaan de strijd aan, waarvan er één de winnaar zal zijn. Zeven vissers willen van de 0 af, want dat is beter voor je persoonlijke competitieprestaties. En als je geluk hebt, dan vang je een mooi netje voorn, voorn van een ons of twee a drie en als deze je voerstek bevolken dan telt het hard op. Maar als het geluk er niet is, 'Tja we kunnen niet met ze gaan sms-en of bellen', is er maar één opdracht en dat is blijven proberen.

Eén vis vangen kan soms zoveel betekenen voor het hele wedstrijdbeeld. Vandaag is de BAARS boven de BAARS. Het is baars en geen voorn. Dan is het goed dat we van de natuur kunnen genieten met deze mooie najaarszon en dan kunnen we lachend naar huis. Immers een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.

Adriaan is vandaag BAARS boven BAARS met twee handen vol baarsjes. Wim volgt met één grote baars. Marco wordt derde met drie baarsjes. Peter Hendrik haalt twee baarsjes van zijn haak. En Rijk sluit de rij met één baarsje, hiermee is hij van de nul. Ricardo en Pieter zijn de beste verliezers en komen niet van de nul af.

Na het bewonderen van de mooie baarsjes die deze dag gevangen zijn, en nagenietend van een mooie herfstdag gaat iedereen naar huis om nog even te genieten van het mooie weer. Op naar 17 oktober, dan vissen we op de Koeweide en we weten het, daar zit voorn.

Vriendelijke groeten, de wedstrijdcommissie