Karperuitzetting Aanschotergat

Dinsdag, 9 februari 2016

De afgelopen jaren hebben de hengelaars van HSV Barneveld de witvis-, roofvis- en karpervangsten op het Aanschotergat steeds verder zien afnemen. Dit beeld werd helaas bevestigd door een visserijkundig onderzoek dat recent door Sportvisserij Nederland is uitgevoerd.

Om ervoor te zorgen dat Aanschoten weer interessant wordt voor alle soorten vissers van HSV Barneveld, wordt er zo snel mogelijk vis uitgezet. Op zaterdag 13 februari staat een forse uitzetting van spiegel- en schubkarpers gepland. Deze karpers waren al besteld voordat het visserijkundig onderzoek werd uitgevoerd. Maar liefst 25 stuks in de gewichtscategorie van 4 tot 6 kilo staat gepland om te worden geleverd. De vissen zullen, net als op de Mobaplas, voor uitzetting worden gefotografeerd, gewogen en gemeten zodat groei van de vissen en omvang van de populatie de komende jaren kan worden gemonitord. Wie interesse heeft om de uitzetting te bekijken is van harte welkom aan het Aanschotergat op zaterdagmiddag 13 februari rond de klok van 15.00 uur. Tot ziens!