Veel vlees voor weinig vis

Zondag, 24 april 2016

Zaterdag 23 april visten de senioren de derde competitiewedstrijd, wat tevens de eerste vaste stok wedstrijd was om de R. Ravenhorst wisseltrofee. De draaiende wind zorgt voor een moeilijke visserij. De vis zat overal en nergens.

Onregelmatig laat de kleine vis zich haken, maar het is zo voorzichtig, dat het lijkt alsof ze er geen zin in hebben. Moeilijk vissen op een vis-o-mania-parcours heeft zo zijn voor- en nadelen. Iedereen kan elkaars vangstprestatie volgen, maar ook de vele missers.

Halverwege de wedstrijd kregen we bezoek van twee welbekende leden die een rondje maakten en elke visser wat moed toe spraken. Na hun bezoek kwam er een fotograaf die zijn rolletje vol heeft geschoten met prachtige plaatjes. Misschien wel voor een lokale krant. Het zijn vooral voorntjes, van een centimeter of 5 a 6, met soms een uitschieter naar 10 centimeter, die gevangen worden. Ruisvoorn laat zich ook vangen, vooral als je de maden net over de bodem laat zweven. Drie vissers haken een iets grotere vis en dan hebben we het over een klein brasempje van een 25 tot 35 centimeter. Deze vissers zitten vandaag dus goed, want zij sluiten de wedstrijd af met het ontvangen van een heerlijke maagvuller.

Pieter koos voor een fles jachtbitter als maagvuller, Adriaan en Erik eten de komende dagen een vers stukje vlees. Zij namen beide een royale vleesschotel van Slager Joosten in ontvangst.

Over 3 weken vervolgen we de competitie met een wedstrijd in de gracht om de Koeweide

Klik voor standen hier.

Vriendelijke groeten,