De polder geeft verrassingen!

Zondag, 19 juni 2016

Zaterdag 18 juni 2016 gingen de senioren voor hun vijfde competitiewedstrijd naar de polder. De vraag deze ochtend was of de grotere vis zich liet vangen, want als deze vis het verschil maakte, was dit altijd gunstig in de strijd om de Kanjercup.

Vorige week zaterdag was de regenval de spelbreker tijdens de koppelwedstrijd en zorgde ervoor dat de vis weinig interesse toonde in al het aangeboden voer en haak aas. Ook deze zaterdag geeft het weer wat vraagtekens. Blijft het droog of gaat het halverwege de wedstrijd regenen? Want dan is het maar de vraag of er grote vis gevangen gaat worden.

Zes vissers melden zich voor de loting. En dan is het afwachten, wie loot de kopstek? En wie zorgt er voor de verassing deze dag? Marco loot een mooie kopstek aan de rechterzijde, oftewel de kant van Biddinghuizen. Meestal zit het Marco dan allemaal wel mee en vist hij zich naar een tevreden uitslag. Echter, Marco kan net als Wim geen vis ter weging brengen.

Dat de vis wat moeilijk los komt, ervaren de meeste vissers en dat houdt het spannend voor de vissers die vandaag voor een tweede plaats of een eerste plaats gaan. Ricardo, Adriaan en Bart weten dat het deze dag moeilijk wordt en doen er alles aan om de spanning terug te brengen in een wedstrijd die halverwege, dus na 2 uur vissen, voor bijna zeker beslist is. Bart is van deze drie de meest gelukkige en pakt met drie prachtige brasems een tweede plaats met bijna 5500 gram. Adriaan met ruim 4500 gram en Ricardo met ruim 2700 gram volgen op gepaste afstand.

Het verschil zit hem vandaag in de vis. De beste kopstek loten aan de zijde van Zeewolde en het risico durfen te nemen om direct met de feeder te vissen. Als dan de vis los komt dan gaat het soms heel snel ook al is het moeilijk vissen en dan is er maar één opdracht: niet gaan twijfelen of met ander aas gaan vissen. Dan blijf je de rest voor en neem je de koppositie om de Kanjercup over (van Erik die vandaag afwezig is).

Pieter is de winnaar van deze wedstrijd met bijna 11 kilo vis.

Over 14 dagen vissen we op Norschoten. Graag tot ziens.

Vriendelijk vissers groeten van de dagwinnaar en wil je de complete uitslag weten? Zie dan deze link.