Grammetjes verschil in strijd om hoofdprijs en troostprijs

Zondag, 28 augustus 2016

Zaterdag de 27ste stond in het teken van de Bakkerij de Vries wedstrijd. De winnaar van deze eerste senioren competitiewedstrijd na de zomerstop kroont zich met het winnen van deze wedstrijd tot wedstrijdvisser van het jaar.

Vandaag moesten we extra vroeg uit de veren en snel nog bij de sponsor aan de Langstraat een paar dozen broodjes afhalen. Want na het vissen is het altijd hoog nodig om de maag wat bij te vullen met een natje en een droogje.

Zolang de fontein uitstaat is het nog rustig met vis vangen. Het is maar goed dat er iets gevangen wordt anders wordt het slaapverwekkend met de warme zomer temperaturen. Net tegen 9 uur breekt de strijd los als er een verdwaalde karper van een onsje of 6 a 7 zich vergist in haakje 20 en na een korte strijd veilig in het leefnet wordt geplaatst.

De fontein zorgt voor beweging en ook voor de vis die net als de vorige wedstrijd bestaat uit kleine grondeltjes, baarsjes, voorntjes en bliekjes. Het is bijna allemaal grammetjes werk en een vis van een centimeter of 20 is dus een ware bonus voor het gewicht, maar van deze vissen zijn er weinig die zich laten vangen.

Gedurende de wedstrijd was er ook een illegale visser met een lange nek (aalscholver) die vooral met zijn onderduikpraktijken de stekken van de vissers, die vandaag in het rechterrijtje eindigde, verstoorde. Marco (1.216 gram) had het vandaag niet makkelijk en met een paar gram verschil op Wim (1.247 gram) ontving hij de troostprijs en zit hij de komende dagen aan de luxe broodjes.

De kleine karper van een ons of 6 a 7 werd gevangen door Pieter en dat leverde hem uiteindelijk een vijfde plaats op met 1.395 gram. Rijk wordt vierde met heel veel kleine visjes en komt hij uit op 1.436 gram. Op de lage kant, tussen het riet verscholen, vist Erik zich naar de derde plaats met 1.695 gram. Ricardo (2.848 gram) komt twee vissen te kort op Adriaan, die wint met 2.876 gram.

Over drie weken vissen we de laatste polderwedstrijd ook om de Kanjer cup. Maar voor nu gefeliciteerd en geniet nog even van het mooie weer.

Klik hier voor de tussenstand.

Met vriendelijke groeten
De wedstrijdcommissie