Winde en karpertjes als vangst voor wedstrijdvissers

Donderdag, 22 september 2016

De wedstrijdvissers van buurtvereniging HSV De Goudwinde uit Harskamp visten voor de tweede maal dit jaar, na overleg met het bestuur en de wedstrijdcommissie, een wedstrijd op de ronde vijver in de wijk Norschoten.

Naast de voorns en de bliekjes vingen zij een paar bijzonder mooi getekende vissen, waaronder een kleine spiegelkarper, een kleine schubkarper en een maatse winde.

Bron: HSV De Goudwinde

Daarmee is het dit jaar bevestigd dat er een leuk aantal kleine karpers rondzwemmen op deze vijver en dat het zekers één van de vruchtbaarste wateren is die onze vereniging rijk is. Het was al langer bekend dat er veel jong karperbroed in de vijver zwemt.

Zie voor foto’s en wedstrijdverslag hier.