Vrijwilligers HSV Barneveld in actie

Vrijdag, 14 oktober 2016

Op donderdag 13 oktober 2016 werd Joost Maasland, penningmeester van Hengelsportvereniging Barneveld, gebeld door de Woningstichting Barneveld. Het water in het vijvertje gelegen aan het Roemer Visscherpark staat zeer laag waardoor de vissen met de ruggen boven water zwemmen.

Na een snelle oproep in de vrijwilligersapp heeft Ton Plasmans zijn satijnen pyjama verruild voor zijn visoutfit en is meteen gaan kijken. Bij aankomst waren de reigers al druk in de weer om een visje te vangen. Eind van de middag heeft Joost Maasland de aanhanger met waterbak geregeld om de vissen te verplaatsen en om 18.30 uur stond er een groep vrijwilligers klaar om de vissen eruit te halen.

Na een uurtje ploeteren in de blubber hebben we het volgende kunnen vangen:

5 schubkarpers
1 spiegelkarper
4 snoeken
En een mooi netje witvis

De vissen zijn vervolgens uitgezet op het hoge stuk van de beek gelegen aan de Hoenderlaan in de wijk Veller.

Bij deze wil ik de aanwezigen Gerrit Knotters, Maikel Dijkshoorn, Gerard van de Bovenkamp, Henri Kool, Ton Plasmans, Patrick van de Heuvel en Herman Esveld hartelijk bedanken voor hun inzet voor de Hengelsportvereniging. Klasse mannen.

Joost Maasland