Zaterdag 28 oktober stond de 2e klusdag op de Grote Veenderplas (Moba) op de agenda

Dinsdag, 31 oktober 2017

Rond de klok van 8.30 uur stond de pipowagen gereed en kwam de geur van verse koffie je tegemoet. Kees Schimmel en Gert Mosterd waren druk in de weer om iedereen van een lekker bakkie koffie te voorzien.

De broodjes van Bakkerij de Vries in Barneveld lieten zich goed smaken, bedankt Theo. Om 9.00 uur werden de taken verdeeld door Patrick van den Heuvel en werden de 25 aanwezigen aan het werk gezet. Goed om te zien dat er niet alleen nachtpashouders aanwezig waren maar ook leden die het leuk vinden om HSV Barneveld te helpen.

- De stek bij de landtong is opgeknapt en heeft nu een meer landelijke uitstraling
- De parkeerplaats bij het eiland is afgerasterd met vlechtwerk, en is afgewerkt met houtsnipper
- Takken die over de paden hingen zijn verwijderd
- Er zijn vuilniszakken met afval rondom de plas opgehaald
- Vrijwilligers van SBNL hebben voorbereidend werk verricht om het hek aan de voorzijde van de plas te verplaatsen
- De paden tussen de stekken zijn met de bosmaaier te grazen genomen
- De omgevallen bomen die in of over de paden lagen, zijn verwijderd

Aan het einde van de ochtend kwam het zonnetje er goed doorheen en werden de truien in de boom gehangen, en zagen we zelfs bij een aantal mensen de zweetdruppeltjes over het voorhoofd lopen. Waar gewerkt wordt moet natuurlijk ook gegeten worden. De catering werd ook dit jaar weer verzorgd door Gert Mosterd en Kees Schimmel. Rond de klok van 12.00 uur hadden ze de broodjes klaar en kon er een hapje gegeten worden. Het befaamde broodje rookworst liet zich goed smaken. Rond de klok van 13.00 uur werd er nog een drankje gedronken en was er nog tijd om even te genieten van het mooiste water van Barneveld.

Zowel jong als oud waren druk in de weer om alle klussen te klaren. Er werd gelachen en er was tijd om de mensen van de Visstand Beheer Commissie te spreken over de uitzettingen die gedaan zijn en die nog gaan komen. We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde klusdag.

Namens het bestuur:

Vooruitkijkend naar 2018 kunnen we alvast vermelden dat nachtvishouders van de Grootte Veenderplas volgend jaar verplicht zijn om bij 1 de 2 klusdagen aanwezig te zijn. Doe je dit niet, dan komt je nachtvispas te vervallen.

Klik hier voor de fotoserie

Met vriendelijke groet,
Maikel Dijkshoorn