Opruimdag Grote Veenderplas (Mobaplas)

Woensdag, 1 april 2015

Uitnodigingen verstuurd, voorbereidingen afgerond. Planning: om 9.00 uur de koffie klaar! Voor de organisatie vroeg uit de veren. Om 8.00 uur stond de schaftwagen op zijn plaats en pruttelde de eerste koffie al. De organisatie begon met het voorproeven. Koffie van uitstekende kwaliteit. Nu wachten op de eerste vrijwilligers!

Het Mobagat visklaar maken voor het nieuwe seizoen. Stekken opruimen, wat snoeiwerk, etc.. Over het algemeen genoeg werk te doen. Uitgaande van het spreekwoord “vele handen maken licht werk” zou de inspanning mee kunnen vallen. Om ca. 9.15 uur toch maar begonnen met 14 handen! Inclusief die van de organisatie.

Toch is er behoorlijk wat werk verzet:

- Afval verwijderd langs de waterkant. Ettelijke vuilniszakken vol.
- Matras en tuinstoelen op de aanhanger voor afvoer.
- Pad naar het “eilandje” vrijgemaakt.
- Nestkasten opgehangen rondom de plas voor de gevleugelde vrienden.

Aan een aantal werkzaamheden zijn we echter niet toegekomen. Zo zouden de boten leeggepompt worden; nu een taak voor de eigenaren. Stekken aan het eind van de plas moeten nog. Buiten de 14 aanwezige handen, kwamen we er nog wel wat tekort.
Wel was er een bijkomend voordeel. In plaats van één broodje worst was er nog één en nog één en nog……….
Weldoorvoed en voldaan vertrokken de 14 handen om ca. 12.30 uur huiswaarts om heerlijk uit te buiken!

14 handen BEDANKT voor jullie inzet!

Gerrit Knotters