Wie gaat de uitdaging aan en wordt de Koningsvisser van 2015?

Maandag, 13 april 2015

Zaterdag 18 april as. is het zover. Dan gaan de wedstrijdvissers van HSV Barneveld vroeg uit de veren, want zij gaan op bezoek bij één van de meest uitdagende wedstrijdparcoursen van midden Nederland. Dit jaar openen we met een wedstrijd aan de Eem in Baarn. Deze rivier staat bekend om de goede vangsten in het voorjaar.

Voor vele vissers is de Eem nog steeds het onbekende water, als men buiten het dorp gaat vissen heeft men het vaak over de Arkervaart, de Hoge Vaart of de Rijn. Ter informatie een klein stukje geschiedenis:

De Eem is de enige Nederlandse rivier die begint én eindigt in ons land. Het ruim 18 km lange traject stroomt de rivier door Amersfoort, Soest, Baarn, Bunschoten-Spakenburg en mondt nabij Eemnes uit in het Eemmeer. De Eem heeft geen duidelijk aanwijsbare bron. Vanuit een omvangrijk achterland, waaronder de Veluwe, wordt de rivier gevoed door talloze sloten en beken. De bekendste daarvan is de Heiligenberger Beek, die uitkomt bij de Koppelpoort in het centrum van Amersfoort. Dit is het officiële begin van de Eem. Overtollig water uit de Eempolders belandt via vijf gemalen in de rivier. Hierna ontvangt de rivier nog water uit het Valleikanaal, dat in verbinding staat met beken die hun oorsprong hebben in Lunteren, Barneveld, Hoevelaken en Leusden. De enige andere zijrivier van de Eem is de Praamgracht in Baarn.

Als om 6.15 uur de inschrijving gesloten is en de stekken geloot zijn, gaat iedereen de uitdaging aan om de meeste kilo’s vis te vangen op een parcours wat er netjes uitziet. Zowel met de vaste stok (die echt geen 11 of 13 meter lang hoeft te zijn) en de Feeder zijn er volop mogelijkheden om aan dit licht stromende water mooie vis te vangen zoals Brasem, Voorn of Winde.

De winnaar van deze eerste wedstrijd staat dan voor 14 dagen aan kop in de strijd om de eretitel KONINGSVISSER 2015 en 5 weken lang staat de winnaar aan kop in de strijd om de KANJERCUP.

Ben je geboren voor 1 januari 2003 en is wedstrijdvissen jouw uitdaging ,dan ga jij zaterdagmorgen vroeg uit de veren, want jij gaat vissen om de eretitel KONINGSVISSER 2015.

Heb je vragen? Mail dan naar wedstrijdcommissie@hsvbarneveld.nl.

Vriendelijke vissers groeten van de wedstrijdcommissie:

Ricardo en Pieter