Ruim 9 kilo vis voor de eerste winnaar van 2015

Zondag, 19 april 2015

Zaterdag 18 april was het de eerste wedstrijddag voor de vissers van HSV Barneveld met een wedstrijd aan de Eem in, oftewel net buiten, Baarn. Deze rivier staat bekend om de goede vangsten in het voorjaar.

Als om 6.15 uur de inschrijving gesloten is en de stekken geloot zijn, gaan de vissers de uitdaging aan om de meeste kilo's vis te vangen op een parcours dat er netjes uitziet. Tijdens het opbouwen zag je hier en daar de vis aan de oppervlakte. Het eerste half uur was het echter vooral zoeken naar vis.

Vandaag waren er geen verliezers, want als je met dit mooie droge weer allemaal een leuk netje vis vangt, met mooie verrassingen, dan kan je dag niet meer stuk. De meeste vissers gingen aan de slag met de vaste hengel, kort aan de kant maar ook in het midden werd vooral voorn gevangen. Verder was de vangst onder andere brasem, mooie windes en baars.

Na verloop van tijd ging het wat harder waaien, wat er voor zorgde dat het water onrustig was en het een kunst bleef om de vis op de stek te houden. Na 5 uur vis gingen we elkaars vangsten wegen en omdat we het zo gewend zijn nog een keer de visjes tellen.

De winnaar van vandaag was de visser op de mooie kop-stek aan de zijde van Amersfoort. Marco presteerde het om o.a. een paar mooie brasems te vangen. Hij had met 9 vissen een gemiddeld gewicht per vis van ruim 1 kilo. Wim, die op de kop-stek aan de zijde van Baarn zat, had veel voorn en zijn 26 vissen wogen gemiddeld ruim 200 gram per stuk. Met 16 vissen won Ricardo de strijd om de 3de plaats. Pieter volgde, hij kwam ruim 150 gram te kort en had 3 visjes minder.

De winnaar van vandaag: Marco Spelt.

Eén van de 8 mooie vissen die Adriaan had gevangen vroeg om extra aandacht. De vraag was 'is het een roof-blei of toch een hele grote kopvoorn?'. Na beoordeling door de aanwezige vissers houden we het op het laatste.

Zaterdag 2 mei gaan we met de vaste stok aan de slag, de wedstrijd vissen we dan in de gracht om de Koeweide in Barneveld, deze wedstrijd wordt gevist om de Koningsbeker en om de R. Ravenhorst wisseltrofee.

Klik hier voor de uitslag en klik hier voor het foto-album.

Vriendelijke vissers groeten van de wedstrijdcommissie

Ricardo en Pieter