Uitslag van de derde roofviswedstrijd

Maandag, 21 maart 2016

Op zaterdag 19 maart 2016 werd de derde roofviswedstrijd gehouden.

Na een frisse nacht en een heel klein beetje neerslag in de ochtend verzamelden de roofvissers zich op de gebruikelijke locatie om acht uur ’s morgens. Het was fijn om, naast de vertrouwde club mensen, dit keer ook een aantal nieuwe roofvissers te mogen begroeten. Hartstikke leuk!

De wind was de hele week uit het oosten gekomen en nu iets gedraaid vanuit het noorden. Het is altijd maar afwachten hoe het dan gaat uitpakken met de vangst. Gelukkig wisten vijf van de acht vissers snoek (en baars!) op de kant te krijgen. Tevens waren er behoorlijk wat snoeken die het kunstaas nét misten of die te snel losschoten van de haak. Al met al een zeer geslaagde en mooie dag!

Eric van Schoonhoven ving een prachtige baars van 42 centimeter en daarbij nog twee snoeken. Eric is wederom dagwinnaar. Van harte Eric, super goed gedaan!

Geert Jan Smit werd tweede. Hij is die nieuwe titelkandidaat voor de Ab Zegers-trofee. Hij wist een prachtexemplaar in de boot te krijgen van maar liefst 83 centimeter. Topklasse Geert Jan!

De uitslag:

1. Eric van Schoonhoven 42 / 59 / 70 totaal 171 cm.
2. Geert Jan Smit 68 / 83 totaal 151 cm.
3. Fred Mooij 60 / 65 totaal 125 cm.
4. Berthil van de Hazel 70 cm.
5. Wim Grotenbreg 60 cm.

De volgende wedstrijd wordt gehouden op zaterdag 15 oktober. Dit is weer een locatievrije wedstrijd op alle wateren opgenomen in de landelijke lijst. De snoeken krijgen een paar maanden rust ……..hopelijk komen er daarna weer een heleboel kleine snoekjes bij?! Tot 15 oktober.

Met vriendelijke groeten,

Roofviscommissie / Fred en Roy Mooij