De nieuwe Mobakarpers doen het goed!

Donderdag, 7 juli 2016

Nu het karperseizoen weer in volle gang is, ontvangen we ook meer terugvangsten van karpers.

Een aantal vallen op, waaronder een spiegelkarper met nummer 34 die in november 2015 op 11,75 kilo is uitgezet. Deze vis weet het vissersvoedsel wel te waarderen, want in de maand mei is hij er maar liefst drie maal uitgekomen!

Tijdens de laatste vangst woog de vis 17 kilo, wat een flinke groei is in de afgelopen zes maanden. Natuurlijk zal de vis wat extra gewicht meedragen vanwege de aanstaande paai, maar hij stevent in ieder geval vlot af op de 20 kilo grens.

Deze foto’s geven aan hoe nuttig het is om vangsten te melden. De commissie kan hier interessante statistieken uit halen over de totale populatie, individuele en gemiddelde groei, en daar toekomstige nieuwe uitzettingen op afstemmen. Stuur dus in die foto’s! Overigens als je niet net als deze vangers met je foto op de website wilt komen, houden we daar natuurlijk rekening mee. Het gaat uiteindelijk om de gegevens van de terugvangsten.

Ons e-mailadres is commissievisstandbeheer@hsvbarneveld.nl. Alvast bedankt voor je medewerking!