Wie ontkurkt zaterdag de champagne?

Zaterdag, 15 oktober 2016

Marco Spelt, de winnaar van de Rijk Ravenhorst wisseltrofee en de Koningsvisser van 2015, weet één ding zeker: hij zal zowel de wisselbeker als de RR trofee af moeten staan aan nieuwe winnaars.

De RR trofee gaat naar de visser met de beste vier resultaten uit vijf vaste stokwedstrijden (er is dus één slechtste als afschrijving). Wie deze trofee wint, is nog een complete verrassing...

Maar de grootste vraag is: wie gaat zaterdag de fles champagne ontkurken en wordt de Koningsvisser van 2016 oftewel de kampioen? Adriaan, Ricardo, Bart en Erik weten alle vier dat de dagprestatie in de laatste wedstrijd beslissend is. En als deze vier heren allen naast de dagwinst vissen (zoals bij de vorige wedstrijd gebeurde) dan is het compleet bingo en kan alles net anders lopen dan men hoopt.

Rijk, Marco, Wim en Pieter weten haast zeker dat de titel koningsvisser 2016 hen voorbij gaat, maar dat zegt niets… Met volle motivatie doen laatst genoemden er alles aan om de vier eerder genoemde titelkandidaten dwars te zitten. Wetende dat een persoonlijke dagzegen hen zeker nog kans geeft op een mooie tweede of derde plaats in het eindklassement.

Voor deze laatste wedstrijd is het leuk als er nog wat verrassingen onder de hoge hoed vandaan getoverd worden. Bijvoorbeeld dat jij als dagvisser gezellig naar de Koeweide komt om mee te vissen. Je komt dan natuurlijk voor de dagwinst want de rijk gevulde vleesschotel van Slager Joosten, daar wil je toch wel mee thuiskomen?

We loten om 7 uur om de stekken en sluiten traditiegetrouw af met een natje en een droogje. Rond de klok van 13.00 uur is de nieuwe Koningsvisser bekend.

Maar voor nu een goede voorbereiding op de spannendste wedstrijd van het jaar 2016.

Vriendelijke groeten van de wedstrijdcommissie