Een paar nachtjes op Moba vissen

Zondag, 14 mei 2017

Maikel Dijkshoorn en Patrick van den Heuvel hebben van maandag 8 mei tot en met donderdag 11 mei op Moba gevist. Een verslag ter inspiratie!

Maandag 8 mei:

De week begon met weinig zon en een fris windje. s' Nachts was het nog een paar graden onder nul, als dat maar goed komt. De hengels lagen om 14.00 uur spot on en om 15.30 uur vertrok de eerste hengel al. Een mooie spiegel van 9,5 kg lag in het netje, yes. Het betreft een Carp Farm vis die is uitgezet in november 2015 op een gewicht van 6,87 kg. Terwijl we de eerste vis aan het drillen zijn, vertrekt de volgende hengel. Na een bloedstollende dril konden we de koningin van de plas in het netje verwelkomen. Deze spiegel wordt ook wel de Gert Jan Spiegel genoemd en is een vis van het oude bestand. Een oude dame met een prachtige schubbenpatroon, met een gewicht van 16.8 kg op de schaal staan we beide te dansen in het water en zetten we deze oude dame op de gevoelige plaat. Wat een fantastische start.

Dinsdag 9 mei:

Diezelfde avond rond de klok van 00.00 uur hebben we weer een aanbeet en kunnen we een spiegel van 7 kg verwelkomen. Wat een fantastische bouw heeft deze kleine spierbundel. Dit is een Carp Farm vis die in januari 2015 is uitgezet op een gewicht van 2,2 kg dus die groeit fantastisch. De paar graden onder nul zorgen ervoor dat we onze slaapzak snel weer in kruipen. Om 4.30 uur stonden we weer met een kromme hengel en dit keer konden we een schub van 12 kg van het oude bestand op de foto zetten. We lossen nog een vis, 30 meter voor de kant, shit happens. Rond de klok van 14.00 uur vingen we nog een vis van het oude bestand van 14 kg.

Woensdag 10 mei:

Rond de klok van 09.00 uur staan we weer met een kromme hengel. Na een korte dril kunnen we een spiegel zo rond als een dartbord scheppen. De vis weegt 11,8 kg. Het betreft een Carp Farm vis die is uitgezet in november 2016 op een gewicht van 7,25 kg, ook hier zien we een fantastische groei. Maikel moet s' avonds nog even weg en vraagt Theo Koekenbakker de Vries of hij even op de hengels wil letten. En ja hoor, om 20.30 uur vertrekt een van Maikels hengels en Theo staat meteen paraat met een kromme hengel. Na een spectaculaire dril, zoals Theo zegt, heeft die er nu nog spierpijn van, ha ha ha ha! Kunnen we een vis van 16 kg van het oude bestand op de foto zetten, klasse koekenbakker.

Donderdag 11 mei:

De nacht verliep rustig, op het gesnurk van Patrick van den Heuvel na. Rond de klok van 12.00 uur neemt Richard alias De Kanoman onze stek over en we wensen hem een goede vangst.

Maikel en Patrick