Karper koppelwedstrijd Moba

Dinsdag, 16 mei 2017

Nieuwe ronde nieuwe kansen, was het motto van Pieter Hoekstra om dit jaar een succesvolle karper koppelwedstrijd te organiseren op Moba, en dat is gelukt.

Vrijdag 12 mei:

Rond de klok van 13.00 uur waren Pieter Hoekstra, Patrick van den Heuvel en Maikel Dijkshoorn aan de Moba plas. Het basiskamp werd opgezet. Eerst even alle stekken inspecteren, of er geen afval ligt of andere rommel. Alle stekken zagen er super netjes uit. Patrick en Pieter maken alle paden en stekken zweer goed begaanbaar. Wij zijn er klaar voor. Maurits van den Top is zeer gretig want die loopt rond 15.30 uur langs het water te dartelen, hahaha. Rond de klok van 17.30 uur zijn alle koppels aanwezig bij het basiskamp. Helaas is er een koppel die niet komt opdagen, maar dan zeggen we helaas pindakaas en we gaan de wedstrijd beginnen met vier koppels. Rond 17.30 uur komt Theo koekebakkert de Vries van Bakkerij de Vries uit Barneveld nog even een overheerlijk puddingbroodje brengen om de koppels met een gevulde maag op pad te sturen. De broodjes vielen goed in de smaak en na twee puddingbroodjes werd er geloot.

Maurits van den Top en Berry Melissen  Grote boom stek
Arie Roodenburg en Mark van Ommeren  Rietstek met paaltje
Evert Jan Schipper en Wilbert van Veen  Boerderijstek
Gerben Polinder en Marcin Ostafijczuk  Ton’s place

Om 18.00 uur werden boten, trolleys en auto’s volgeladen en iedereen ging vol gas naar zijn stek. Pieter Hoekstra en Patrick van den Heuvel maken een rondje langs alle koppels om de regels nog even toe te lichten en uit te leggen in welke zone gevist mag worden. Om 19.00 uur geeft Pieter Hoekstra het startsein en de eerste boten vliegen over het water om een mooi stekkie te vinden.

De organisatie slingert een paar wegwerp BBQ’s aan en de eerste rookpluimen zijn vanaf de A30 zichtbaar. Theo de Vries weet niet alleen hoe hij koekjes moet bakken maar na enig speurwerk op internet heeft hij de gouden tip om met een kartonnen doos over de kolen te wapperen, en ja hoor het werkt. De kolen worden goed heet en het eerste vlees kan op de gevoelige plaat. Het lijkt wel of Gerard van den Bovenkamp er een neus voor heeft want als de eerste speklappen klaar zijn komt hij toevallig net aanlopen, wat een timing. Maar met 3 volleerd BBQ meesters was het een fantastische maaltijd en de buiken zijn goed gevuld. Patrick van den Heuvel knutselt een lekker bakkie koffie in elkaar en dan is het wachten op het eerste telefoontje dat er een karper is gevangen.

Rond de klok van 00.00 lopen Pieter Hoekstra en Maikel Dijkshoorn nog even alle stekken langs om te kijken of alles naar wens is. Iedereen heeft er vertrouwen in dat er een mooie karper vanaf moet komen. Terug bij het basiskamp drinken we nog een biertje en kruipen we rond de klok van 01.45 uur onze slaapzak in.

Zaterdag 13 mei:

Rond de klok van 07.00 uur gaat Maikel Dijkshoorn er van tussen en zullen Pieter en Patrick de organisatie overdag voor hun rekening nemen. Ik ben enigszins verbaasd dat we niet gebeld zijn dat er wat gevangen is. Rond de klok van 09.00 uur komt Maikel nog even een croissantje brengen voor de heren van de organisatie. Theo koekebakkert de Vries heeft net de broodjes gebracht en Pieter knutselt hier een worstje bij voor de deelnemende koppels.

Helaas gebeurt er overdag niet veel. Het lijkt erop dat team Pool(inder) voor de prijzen gaan want halverwege de middag krijgen ze een aanbeet. Na een korte dril kunnen ze een mooie zeelt in het net verwelkomen. Helaas telt deze niet mee voor de punten. Team polen op Ton’s Place gaat voor de prijzen. De hengels worden binnengehaald en worden na lang speurwerk op een mooi plekje gelegd. Helaas moeten we om 18.00 uur concluderen dat we de wedstrijd zonder karper moeten afsluiten.

Pieter en Patrick besluiten om de prijzen te verloten.

1e prijs 150 euro waardebonnen voor Zoo en Zo gaat naar Gerben Polinder en Marcin Ostafijczuk
2e prijs 100 euro waardebonnen voor Zoo en Zo gaat naar Maurits van de Top en Berry Melissen
3e prijs 50 euro waardebonnen voor Zoo en Zo gaat naar Evert Jan Schipper en Wilbert van Veen
4e prijs Hengelsport Hertog uit Veenendaal prijzenbox gaat naar Arie Roodenburg / Mark van Ommeren

Namens de organisatie kunnen we zeggen dat het super leuk was om dit te organiseren. Ondanks dat er niets is gevangen was het sfeertje onderling erg gezellig en dat maakt het dat het voor ons een succes was. Let op vrijdag 15 september op zaterdag 16 september staat de volgende senior karper wedstrijd op de planning op het Aanschotergat. Zorgt dat je je op tijd aanmeldt via secretariaat@hsvbarneveld.nl of bel Pieter Hoekstra via 06-51355083.

Namens HSV Barneveld willen we de volgende sponsors bedanken voor hun bijdrage:

Bakkerij de Vries uit Barneveld
Hengelsport de Hertog uit Veenendaal