Koeweide zorgt voor uitdaging tijdens jeugdcompetitie

Maandag, 12 juni 2017

Nadat we vorige week even een pauze hebben gehad, is het vanavond tijd voor de vierde wedstrijd in de jeugdcompetitie. De afgelopen drie keer heb ik kunnen opscheppen over het mooie weer. Vanavond was dit even spannend. Het heeft vandaag veel geregend.

Ondanks dat de berichten ons vertelden dat het vanavond beter zou worden, bleef dit nog lang de vraag. We verzamelen om 18.00 uur voor de loting en merken dat er nog een paar drupjes vallen en dat het bewolkt blijft. Gelukkig trekt de bewolking later deze avond weg en hebben we toch nog een mooie avond om te vissen.

Nadat alle lootjes weer zijn getrokken en iedereen op weg gaat om zijn spullen klaar te zetten, sta ik eens om mij heen te kijken. We zijn deze avond weer met tien man sterk en toch… Het lijken er maar een paar. We vissen deze avond op de Koeweide en dat maakt dat de plaatsen redelijk ver uit elkaar staan. Het water biedt zeker uitdaging ten opzichte van de singel op De Vaarst en de singel in de woonwijk Norschoten. De Koeweide is dieper en ook staat er enigszins stroming in het water. Ik sta even bij Rutger te kijken en zie dat dit best lastig is. De stroming en de wind staan namelijk precies in tegenovergestelde richting. Het is dan een uitdaging op de dobber op je voerplek te houden.

Helaas is het deze avond niet erg wild qua vangst. Er worden best een paar visjes gevangen, maar bij sommigen blijft het ook lang stil. Wat betreft het gewicht wint Jonathan deze avond de wedstrijd: hij vangt onder andere een mooie zilt. Wat betreft het aantal zijn er drie winnaars vanavond: Kees Jan, Dennis en Bertold weten toch nog elf vissen uit het water te halen. De uiteindelijk winnaar bij de A- jeugd is deze avond Kees Jan. Bij de B- jeugd heeft Nathan de winst deze avond.

Al met al toch een mooie avond, ondanks dat de vangst niet wild was! De volgende wedstrijd verschuiven we een week in verband met de algemene ledenvergadering die a.s. woensdag 14 juni plaats zal vinden. De volgende en laatste wedstrijd zal zijn op woensdag 21 juni op de singel in woonwijk De Vaarst. Ook dan allemaal weer van harte welkom!!