Verslag 2de Roofviswedstrijd 30 september

Woensdag, 11 oktober 2017

Op het programma stond de Roofviswedstrijd Vrije Locatie. Dit betekent vissen op Roofvis op iedere plek in Nederland waar je volgens je Vispas gerechtigd bent te vissen. Altijd leuk! Van te voren al kijken naar mogelijke Hotspots en daar je technieken op aanpassen om de grootste roofvis te vangen of een groot aantal.

Er meldden zich slechts vijf deelnemers. Kwam dit doordat er regen was voorspeld of had men andere dringende activiteiten? Wij hopen voor de volgende Roofviswedstrijd op meer deelnemers. Dit maakt de competitie veel meer interessanter.

Na het inschrijven gingen we in twee groepjes uiteen. Beide groepen doken Flevoland in. Groep Eén bestaande uit Martijn de Jong, Rutger Verhoeven en Gerrit Knotters probeerde hun geluk bij de Hoge Knarsluis aan de Hoge Vaart. Daar wist Gerrit twee snoekjes te verschalken (37 en 38 cm). Vervolgens werd verkast naar industrieterrein Trekkersveld en had Gerrit wederom geluk met een “monsterbaars” (17 cm) en een snoekje van 37 cm. Rutger verspeelde daar helaas tot twee maal toe twee snoeken. Wederom verkassen. Nu polder Arkemheen. Op de eerste stek daar wist Rutger een mooie snoek van 55 cm te pakken te krijgen. Inmiddels was het gaan regenen. Op de tweede stek wist de tot nu toe visloze Martijn vier baarzen uit het water te peuteren. Gerrit had weer een snoekje te pakken en daarna nog een drietal baarzen. Na wat oefenen kreeg Rutger ook nog baars aan de haak.

Groep Twee: vader en zoon van Schoonhoven trokken met de boot de Hoge Vaart op. Trollen op snoek en andere rovers. Het leverde vader drie snoekjes op (26, 31 en 38 cm) en zoon twee (29 en 35 cm). Voor een overwinning moest er meer gedaan worden en werd overgestapt op een “Geheim” recept , geleerd in Friesland. Baars belagen!! Vader 44 stuks in lengte variërend van 12 tot 29 cm. En zoon 22 exemplaren met lengtes tussen de 14 en 27 cm. Een bijzonder succesvolle dag!

Alle deelnemer hadden vis! Dit leverde de volgende stand op:

Wedstrijd 1
  69 cm
Bertil v.d. Hazel              0   x
  0 cm

Door technische redenen zijn de foto's nog niet bij de webmaster terecht gekomen, zodra deze er zijn, wordt het artikel aangevuld met beeldmateriaal.