40 karpers voor Moba

Maandag, 29 januari 2018

Zaterdag 27 januari zijn er 40 karpers uitgezet op Moba met een gemiddeld gewicht van 3 kilo. Het gaat om 30 schubs en 10 spiegels.

Een aantal vrijwilligers was rond de klok van 10.00 uur al aanwezig op Moba om het zwembadje en alle overige zaken gereed te maken. Goed geregeld Pieter. Tegen de klok van 11.15 uur was Gert van de Kraats aanwezig met een kan warme koffie en een koekje. Mooie service Gert. Ondertussen had zich al aardig wat volk verzameld op de Moba. Gaaf om te zien dat er veel jeugdige vissers aanwezig waren.

De mensen van Visstand Beheer hebben samen met Sport Visserij Nederland overlegd welk ras we het beste uit konden zetten. Carp Farm leek de beste keus. Ook bij deze uitzetting zijn alle vissen weer genummerd en van beide kanten gefotografeerd. Dus mocht je een mooie karper op Moba vangen meld dit dan bij secretariaat@hsvbarneveld.nl. Dan kunnen we de groei monitoren en sturen we je de uitzet foto.

Deze uitzetting zat er veel variatie in bouw. Mooie hoge schubs afgewisseld met lange schubs en spiegels. Met name de spiegelkarpers waren schitterend. Mooie volbeschubte spiegels, volschubs en zelfs een perfecte rijen zwemmen nu hun rondjes op het mooiste water van Barneveld.