Wie vangt de 25 Euro Karper in 2018?

Zondag, 25 februari 2018

De ‘Wie vangt de 25 Euro Karper’ wedstrijd bleek een schot in de roos! Aan een succesformule moet je niet sleutelen, daarom zetten wij de wedstrijd in 2018 voort.

25 euro karper
‘Karper 54’ heet allang geen ‘Karper 54’ meer. Vanaf het moment dat de Hengelsportvereniging Barneveld de wedstrijd ´Wie vangt de 25 Euro Karper´ uitschreef, gaat karper 54 door het leven als de ´25 euro karper´. Die wedstrijd begon in de zomer van 2016 en heeft sindsdien de competitiedrift van menigeen aangewakkerd. Wat we natuurlijk niet moeten vergeten is dat het idee achter de wedstrijd een serieuze zaak betreft en dat is dat we als vereniging de groei van de uitgezette karpers in beeld willen krijgen.

De uitzetting
Tijdens de uitzetting van 21 november 2015 werd karper 54 opgemeten en gewogen. Met een lengte van 74 cm en een gewicht van 6,27 kilo dook deze voor het eerst de Mobaplas in. Om de vangstmeldingen te stimuleren, en daarmee de groei van de karpers in beeld te krijgen, schreef HSV Barneveld een jaar later de wedstrijd uit. De hoofdrol ging naar schubkarper 54, omdat deze goed herkenbaar is.

De zoektocht
Lange tijd bleef het stil rondom de wedstrijd. Zou alles wel oke zijn? We begonnen ons al wat zorgen te maken. Of hield deze zich gewoon heel goed schuil? In mei 2017 schreef Benjamin Bouwman geschiedenis en zette de vangst van karper 54 op zijn naam. Als eerste! Na Benjamin waren het Leo, Edwin en Bart die de schubkarper eveneens wisten te vangen. De waardebonnen vlogen als warme broodjes over de toonbank! Het leverde de vereniging ook de informatie op waar ze naar op zoek was. In oktober 2017 woog de karper maar liefst 8,3 kilo. Een aanzienlijke groei ten opzichte van de 6,27 kilo twee jaar daarvoor.

De wedstrijd
Ben jij degene die ‘karper 54’, ofwel de ’25 euro karper’ dit jaar op je naam weet te zetten? Neem jij in 2018 één van de drie waardebonnen van ZOO & ZO ter waarde van 25 euro in ontvangst? Mail dan de onderstaande gegevens naar commissievisstandbeheer@hsvbarneveld.nl

- Datum van de vangst
- Gewicht van de vis (lengte indien mogelijk)
- Minimaal 1 foto van een zijkant, liefst foto’s van elke zijde

We hoeven geen extra informatie te ontvangen over de stek, het gebruikte aas, etc. Stuur gelijk een foto mee waar jij samen met de karper op staat, zodat we deze kunnen gebruiken voor een leuk stukje op de site.

Succes!