Viswater

Aanschotergat Barneveld

Aanschotergat Barneveld:

Het Aanschotergat in Barneveld heeft een oppervlakte van ca 3.9 ha. Voorkomende vissoorten: karper, voorn, snoek, brasem, zeelt, paling en baars. Er is een ruime vissteiger aanwezig, eveneens is er een ruime parkeergelegenheid.

Barneveldse Beek

Barneveldse Beek:

De hengelsportvereniging heeft het visrecht vanaf de Plantagelaan tot aan de overlaat bij landgoed Dennenbroek. Dit is een stuk van ongeveer 1 km. De visstand bestaat uit Winde, Blankvoorn, Ruisvoorn, Brasem, Baars, Snoek, Paling, Karper en Zeelt. Op dit bochtige stuk van de beek kan goed met de vlieg gevist worden.

Grijze Veen Voorthuizen

Grijze Veen Voorthuizen:

Het Grijze Veen is een gedeelte van het landgoed Wilbrinkbos in Voorthuizen. De oppervlakte is ca 2.5 ha. Gesloten seizoen van 15 maart t/m 31 mei. Toegang uitsluitend vanaf de Harremaatweg. Vissen alleen toegestaan van af de noordelijke oever. Er mogen maximaal 5 personen gelijktijdig gebruikmaken van het Grijze Veen. Nachtvissen is niet toegestaan. De visstand bestaat uit Karper, Brasem, Voorn, Snoek, Baars Zeelt en Paling.

Koeweide Barneveld

Koeweide Barneveld:

De Koeweide is gelegen op het landgoed de Schaffelaar in Barneveld. De oppervlakte bedraagt ca 1.9 ha. Roofvissen is toegestaan in de maanden september tot februari. De visstand bestaat uit; Karper, Winde, Voorn, Baars, Brasem, Paling en een enkele Roofblei. Dit is een ideaal water voor de penvisser of de vliegvisser. Er is een vissteiger aanwezig voor minder validen.

Singels

Singels:

Er mag gevist worden op de singels in de volgende wijken; De Vaarst (Barneveld Noord), Barneveld Zuid en de singels in de wijken Norschoten en de Burgt. Voorthuizen:Het Molenveen, de Kromme Akker en de Maat. Voor de jeugd zijn er speciale jeugdsingel vergunningen verkrijgbaar. Visstand op de singels; Karper, Graskarper, Brasem, Voorn, Winde, Snoek en Baars. Nachtvissen in de singels is niet toegestaan. Vissen en voeren met drijvend aas is niet toegestaan op de singel in de wijk Norschoten.

Veenderplas Barneveld (Mobaplas)

Veenderplas Barneveld (Mobaplas) :

Dit water is ontstaan door zandwinning in het begin van de jaren 70. De oppervlakte bedraagt ca 9,5 ha met een oeverlengte van ongeveer 1300 meter. Het is een plas met een wisselend bodem profiel. Met waterdieptes variĆ«rend van 0.5 tot 15 meter. Het water is gemakkelijk bereikbaar, het is direct gelegen langs de A30. De visstand bestaat uit Karper, Zeelt, Winde, Brasem, Blankvoorn, Ruisvoorn, Snoekbaars, Snoek en Baars. Nachtvissen toegestaan als men in het bezit is van nachtvis vergunning. Het gebruik van een bootje alleen toegestaan met bootvergunning. Radiografische bestuurbare bootjes zijn verboden. Bij het vissen op karper is een nylon voorslag van 10 meter verplicht.

KSN Gedragscode

1. Toon respect voor een ieder en zijn eigendom.
2. Veroorzaak geen overlast.
3. Toon respect voor de natuur.
4. Meld calamiteiten en onregelmatigheden bij de gemeente, politie of hengelsportvereniging.
5. Zorg dat je beschikt over alle benodigde vergunningen.
6. Vis alleen met visveilige systemen.
7. Gebruik bij het onthaken en fotograferen altijd een onthaakmat.
8. Houd de vis nat bij het onthaken en fotograferen.
9. Ga verantwoord om met het gebruik van de bewaarzak.
10. Zet de karper terug in het water waarin je hem hebt gevangen.