Afgelopen Sr. Witviswedstrijd: een mentale (wed)strijd!

Dinsdag, 19 juni 2018

Afgelopen zaterdag was de 2e senioren witviswedstrijd op de Koewei. In de vroege ochtend verzamelden de deelnemers zich vol goede moed en gevulde aasdozen met een breed scala aan aas en voer.

De motivatie was er om ervoor te gaan. Het beroemde doosje van erelid Rijk Ravenhorst gaf de verdeling aan van de stekken. Super was te zien dat ook Ricardo van de partij was!

Om 07.00 uur werden de stekken opgebouwd en naar signaal werden de eerste voeren op de stekken gedropt. Na enige tijd hadden de meesten nog geen stootje gehad. Op sommige stekken werd er schaars een visje gevangen, het blijft ook dan een wedstrijd om toch geconcentreerd te blijven tot het laatste moment.

Het was dus echt een mentale wedstrijd geworden. Na een koffie extraatje in de vorm van een heerlijke saucijzen broodje van Bakkerij de Vries klonk om 12.00 uur het eind signaal, met de volgende uitslag:

1e Marco Spelt 1251 Gr
2e Bart Middendorp 156 Gr
3e Wim Grotendrecht 1325 Gr

Zij gingen er met de prijs vandoor. De tegenvallende vangsten worden gedeeld met de visstand beheer commissie. Mogelijk dat zij hiernaar kunnen kijken. De externe rover Meneer de Aalscholver is hierin mogelijk een oorzaak.