Visserslatijn HSV De Goudwinde Harskamp

Woensdag, 18 juli 2018

Op donderdag 5 juli hield HSV De Goudwinde uit Harskamp een avondwedstrijd op onze vijver Norschoten. Henk van Reenen schreef er een verslag over.

De vijver van onze buurvereniging HSV Barneveld mochten we dit jaar ook weer gebruiken om een avondwedstrijd te houden. Mooi dat het zo kan! Vooral voor de jeugdvissers een leuke vijver, met een geringe diepte, maar een forse visstand! Hoewel er vaak veel klein spul wordt gevangen, kun je er ook best wat blieken vangen en de aanwezige karpers willen als verrassing de materialen nog wel eens goed testen!

Ondanks een behoorlijk aantal afzeggingen, waren er toch nog wat vissers die op deze zonnige avond probeerden wat te vangen. Bij de jeugd waren er 3 leden aanwezig en ze vingen allemaal vis. Gerben Schut wist zelfs een karper te haken, maar helaas was de karper niet van plan in zijn leefnet te komen, dus moest Gerben genoegen nemen met de derde plaats (70 gram).

De gebroeders Van Reenen waren ook weer aanwezig en het werd een leuke strijd tussen de kleine Rutger en de grote Richard! Met elf vissen kon Richard (260 gram) toch zijn kleine broertje niet bijhouden, want Rutger ging weer als een malle; met 21 vissen en een gewicht van 395 gram werd hij eerste.

Bij de senioren werd ook vis gevangen; op de meeste plekken was de vangst niet schokkend en vooral kleine vis, maar Henk Oskam en Henk van Reenen gingen er lekker op. Ze zaten naast elkaar en of ze het afkeken van elkaar, weet je natuurlijk nooit, maar het tempo lag hoog en de ene na de andere voorn en bliek verdween in het net.

De derde Henk (van Norden) ving ook aardig, maar kon deze twee niet bijhouden, met 1200 gram werd hij derde vandaag. Bij het wegen bleek dat Henk van Reenen zich toch niet had laten verslaan, want hij won dit potje met ruim 4 kg vis, terwijl Henk Oskam met 3075 gram tweede werd. Al met al toch behoorlijk wat visjes gevangen! De winnaars gingen vandaag weer met een tegoedbon naar huis van onze sponsor ’t Pleintje!