‘Warm’ welkom voor nieuwe spiegels en schubkarpers

Maandag, 21 januari 2019

Zaterdag 19 januari stond de karper uitzetting van HSV Barneveld op Moba op de planning. Ondanks de kou, kregen de nieuwe spiegels en schubkarpers van Carp Farm een warm welkom.

Nog voordat onze leverancier Carp Farm zou arriveren, werden alle voorbereidingen gedaan. Voor de registratie van de vissen werd het zwembad opgebouwd en de matten en camera’s in gereedheid gebracht. Carp Farm kwam mooi op tijd aan met onze vissen. Om voor een goede overgang te zorgen, werden de vissen eerst tijdelijk in het zwembad gezet. Dit leverde veel bekijks op.

Al met al hebben we op Moba 5 om 5 spiegel- en schubkarpers uitgezet, met een gemiddeld gewicht van 11 kilo. Ook konden we 34 spiegels uitzetten bij de singels van De Goede Herderkerk en Lunterseweg, met in totaal een gewicht van 50 kilo.

Bij deze direct een oproep aangaande terugmelden. Vangstfoto’s en –gewicht zijn nog steeds van harte welkom bij de commissie visstandbeheer. Deze kun je mailen naar commissievisstandbeheer@hsvbarneveld.nl, met daarin je naam, twee foto's en het gewicht van de karper.

Iedereen bedankt voor jullie belangstelling en medewerking!