Stormachtige eerste Jeugdwedstrijd

Donderdag, 16 mei 2019

Woensdag 8 mei was het weer zover: de eerste wedstrijd van de jeugdcompetitie. We begonnen de avond om 18.00 uur erg grijs. Het zou wellicht iets kunnen gaan regenen, maar vol vertrouwen werden de plaatsen verloot en de spullen opgebouwd.

Rond 18.30 uur zagen we de lucht wel erg donker worden. Via Buienradar zagen we dat er een klein rood stipje over Barneveld zou komen. Buienradar had niets teveel laten zien: het begon met een paar grote druppen en ging over in een enorme bui en een aantal onweersklappen. Al snel kwamen er overal paraplu’s vandaag en op een gegeven moment hebben we kort de hengels neergelegd door het onweer.

Er was gelukkig een aardige buurman die zijn garage wel even voor ons open wilde doen, we konden daar even schuilen. Na een half uurtje leek de ergste bui voorbij en de jongens gingen weer vol vertrouwen terug naar de visstekken. Prompt daarna kwam de zon tevoorschijn en zo hebben we de rest van de avond heerlijk in het zonnetje gevist.

De vangst was niet heel erg groot. Benjamin wist toch nog 25 mooie kleine visjes te vangen en Dante wist er een mooie karper uit te halen. Goed gedaan jongens! Al met al hebben we toch een mooie eerste avond gehad.

De volgende wedstrijd is 22 mei op de ronde vijver in woonwijk Norschoten. Deze eerste wedstrijd waren er vijf deelnemers. Je kan je voorstellen dat er aan de waterkant nog veel meer plaats is. We nodigen daarom andere vissers ook uit om de 22e mee te doen! Deze wedstrijden zijn voor alle jonge vissers! Want zeg nou zelf, met een vereniging met 1100 leden moeten er toch meer jongeren zijn die het leuk vinden om mee te doen?

Klik hier voor de uitslag.