HSV De Goudwinde Harskamp te gast in Barneveld

Vrijdag, 14 juni 2019

Het wordt bijna een traditie: vissen op een vijver van buurvereniging HSV Barneveld. Ook dit jaar weer toestemming om te vissen in de vijver in de nieuwbouwwijk Norschoten. De vijver heeft een mooi visbestand met erg veel kleine vis, kolblei, voorn en daarnaast zwemmen er een behoorlijk aantal karpers rond.

Elke keer weer als we er komen worden deze dikke vissen gehaakt, soms gevangen, maar ook verspeeld.

Deze avondwedstrijd waren niet alleen senioren present, maar gelukkig ook wat jeugdleden: gebroeders Van Reenen was weer van de partij en deze jongens maakten er echt een wedstrijdje van. Ze lootten naast elkaar en al vanaf de start ging Rutger als een speer. Grote broer Richard kreeg veel later pas de gang en zijn visjes waren niet alleen minder maar ook kleiner. Dus werd Rutger eerste met een kleine twintig visjes die samen net geen 400 gram wogen. Richard werd tweede met een stuk of tien visjes. Allebei gingen ze met een prachtige gevulde voeremmer naar huis. Apetrots natuurlijk!

Bij de senioren waren de laatste jaren het vooral de Henken (Oskam en Van Reenen) die de hoofdprijs opeisten. Ook vanavond ging Henk Oskam weer goed, verschillende voorns en bliekjes belandden in zijn net. Uiteraard meestal niet zonder geluid! Coen de Wilde deed vanavond ook aardig zijn best. Cees van der Oest liet wat karpers gaan, waarom snapt niemand! Bij Henk van Reenen draaide vlak voor de kant een dikke karper. Minuten lang kwam de vis met vin of staart boven water. Door zijn stekje bij de kant continu aan te voeren wist hij deze kapitale vis rond tien over negen te haken, wat hem een heftig gevecht opleverde met een hele serieuze karper. Eindelijk rond het eindsignaal (21:30 uur) kwam de vis bij het schepnet. Maar helaas, net voor het schepnet ontsnapte hij toch nog, waarmee hij Henk waarschijnlijk een beste kater bezorgde! Daar komt hij vast wel weer over heen…

Na weging werd de uitslag bekend gemaakt en mochten de winnaars met een goed gevulde voeremmer naar huis. Henk Oskam werd eerste met ruim 13 ons. Coen de Wilde met 1240 gram tweede en Henk van Reenen viste een 3 (860 gram). Zeker geen dikke vangst gezien de vorige jaren. Volgende keer beter! Martijn bedankt voor het regelen van de prijzen en sponsors bedankt!