Om 4.00 uur aan de bak tijdens de junior koppel wedstrijd op Aanschoten

Zondag, 27 augustus 2023

Afgelopen vrijdagmiddag was het zover, de start van de junior koppel wedstrijd. Op de fiets, of gebracht, arriveerden de vissers. Rond 17.00 uur begonnen we met de verloting van de stekken/steigers op Aanschoten. Nog voordat iedereen naar de aangewezen plek vertrok, kreeg iedere deelnemer een goody bag van Zoo&Zo. Daarna kon gelijk gevist gaan worden.

Een fijn sfeertje
Na de opbouw van de stekken luidde het startsein om te gaan vissen. Na een lekkere maaltijd van patat, een hamburger en een blikje fris werd er gespannen over het water gekeken. Het was een mooie avond en de wind viel weg. Op veel plekken ontstonden bruisplekjes en bellen aan de oppervlakte. Hier en daar werd een hengel opnieuw ingegooid.

Wel iets gevangen, maar nog geen…
De eerste zeelten werden gevangen, maar nog geen karper. Dat bleef stil tot rond 04.00 uur. Toen er op de 1e stek een karper werd gevangen. Dit koppel wist zelfs een tweede te vangen rond de klok van 06.00 uur. Rond die tijd was iedereen ondertussen wakker en op de hoogte van de eerste vangsten. Maar ook van het nieuws dat er een aanbeet was geweest, die leverde alleen geen karper op.

Aanmoediging op de vroege ochtend
Om 10.00 uur werden de vissers verrast door warme saucijzenbroodjes gesponsord door Bakkerij de Vries uit Barneveld! Ook kwam er familie van sommige vissers om te ondersteunen. Mentaal of met een extra ontbijt. Wat een lieve moeders waarvan hun zoons voor het eerst een nacht aan het vissen waren. Hoe prachtig is het dan dat juist zij een aanbeet kregen en de zwaarste karper konden landen! De spanning was er bij de vissers van stek 1 toen de weegschaal omhoog ging. Geluk voor hen, want ondanks dat het de grootste was, was het totaal gewicht van hun stek nog altijd hoger.

Om 12.00 uur werd het eindsein gegeven en volgde de prijsuitreiking met de waardebonnen van Zoo&Zo! Iedereen happy en blij naar huis op de fiets of met de auto. Op naar de volgende keer! Het was een super sfeer en gezellig met elkaar.

Onze deelnemers waren:

Stek 1. Sfen en Mark
Stek 2. Rutger en Devin
Stek 3. Jasper en Daan
Stek 5. Stein en Lars
Stek 6. Dylano en Flores

En de winnaars waren:

1e plaats
Stek 1. Sfen en Mark
- Spiegel 4.4kg 58 cm
- Spiegel 4.5kg 61 cm

2e plaats
Stek 3. Jasper en Daan
- Spiegel 8.4kg

3e plaats
Na loting is de 3e plaats gegaan naar Dylano en Flores van Stek 6.

Iedereen die erbij was, in welke rol of taak, super bedankt namens het bestuur!

Groeten Joost Maasland namens de organisatie (Micheal, Sem en John)