Eerste visuitzetting 2024 op zaterdag 6 januari

Woensdag, 17 januari 2024

We hebben van de firma Special Carp 55 karpers ontvangen die we hebben uitgezet op Aanschoten, de Koewei, de Grote Veenderplas en bij de vijver bij Leertouwer.

Een groot aantal vrijwilligers hebben 's morgens vroeg op zowel Aanschoten als de Grote Veenderplas een zwembadje gevuld met water waar de vissen een tijdelijk onderkomen kregen.

Na het wegen, meten en fotograferen van de vissen hebben we ze uitgezet. Zo kunnen we de vissen monitoren bij hervangst. En kunnen we precies nagaan hoeveel ze gegroeid zijn.

De vissen waren prachtig en wogen gemiddeld tussen de 3 en 8 kilogram. Het was een mooie mix van edelschubkarpers en zwaar beschubde spiegelkarpers.

Wij willen namens het bestuur de vele vrijwilligers bedanken die hebben geholpen deze dag!

Namens het bestuur,

Edwin den Toom