Karperreglement

Inschrijfgeld en overige

1. Het inschrijfgeld voor de wedstrijden voor junioren is € 2. Het inschrijfgeld voor de koppelwedstrijd op Zeumeren is € 10 per koppel.

2. Inschrijven moet tot 60 minuten voor aanvang van de wedstrijd.

3. Degene die over de 2 jeugdwedstrijden de meeste kilo’s gevangen heeft, wint de karperwedstrijden voor de junioren. Degene die tijdens de koppelwedstrijd op Zeumeren de meeste kilo’s vangt is de winnaar bij de senioren.

4. Bij de dagprijzen is het gewicht doorslaggevend.

Wedstrijd

5. Deelnemers aan de koppelwedstrijd moeten ten minste 16 jaar zijn.

6. Er wordt geloot om de stekken. En de stekken mogen onderling niet geruild worden

7. Aan de hand van het aangemelde aantal deelnemers worden er evenzoveel paaltjes + 1 uitgezet met een afstand tussen de paaltjes van minimaal 12 m, indien dit gezien het aantal deelnemers en het aantal beschikbare plaatsen mogelijk is.

8. De wedstrijd begint en eindigt met een fluitsignaal. Na het eerste fluitsignaal mag er ook gevoerd worden

9. Er is een prijs voor het meest aantal totale kilo's en een prijs voor zwaarste vis. Een deelnemer kan ten hoogste één prijs krijgen.

Voorschriften, geboden en verboden

10. Men dient in het bezit te zijn van de Vispas + bijbehorende lijt van viswateren van de HSV Barneveld die tijdens inschrijving getoond moeten worden

11. Het is toegestaan om met ten hoogste twee hengels te vissen. De hengelkeuze is vrij.

12. Alle wettelijke en door vereniging opgestelde regels zijn van kracht.

13. Men dient in bezit te zijn van een degelijk landingsnet en onthaakmat

14. Men dient in het bezit te zijn van een emmer met water om de vis vochtig te houden

15. De stek van iedere visser dient schoon en opgeruimt teworden bij vertrek

16. Vissers mogen hun stek niet verlaten mits ze de hengels ophalen. De wedstrijdcommissie is hiervan uitgezonderd.

17. Er dient zoveel mogelijk rechtvooruit gevist teworden. Men dient rekening tehouden met de andere deelnemers

18. Voeren op Zeumeren staat vrij. Op Singel Noord en de Koeweide mag tijdens de wedstrijd ten hoogste voer en aas, van totaal maximaal ½ kilo gebruikt worden. Controle hierop kan plaatsvinden door de wedstrijdcommissie.

19. Vissen met behulp van een (voer) boot is verboden

20. Tijdens het vissen is hulp van andere vissers en of een derde persoon toegestaan

21. Drankmisbruik en lawaai-overlast zijn verboden, zulks te bepalen door de wedstrijdcommissie

22. Bij onweer zal de wedstrijd (tijdelijk) worden gestaakt. Na minimaal 2,5 uur te hebben gevist is de wedstrijd geldig, anders moet deze worden overgevist.

23. Mochten er problemen ontstaan kun je altijd bellen met de wedstrijdcomissie

24. Bij vangst karpercommissie bellen op het nummer Lesley de Koning 06-40948024 of Herman Esveld 06-29577612 voor weging en registratie.

25. Wedstrijdcommissie is ten alle tijden bevoegd om bij overtreding tot ontmiddelijke uitsluiting van deelname over te gaan

26. In gevallen waarin de voorschriften niet voorzien, kan de wedstrijdcommissie regelend optreden. Op een eenmaal genomen beslissing van de wedstrijdcommissie kan ter plaatse niet worden teruggekomen.

De karpercommissie.