Vergunning

Ga je ook vissen? Leuk! Zorg er dan wel voor dat je een vergunning op zak hebt, want anders loop je de kans op een boete. Er staan dan wel geen flitskasten langs de waterkant, maar er wordt wel regelmatig gecontroleerd door onze controleurs.

Welke pas je nodig hebt, hangt af van een aantal zaken. Besluit je om lid te worden van onze vereniging? Dan kun je een heel kalenderjaar op al onze viswateren terecht. Ben je van plan om één dag te vissen? Dan heb een dagvergunning nodig. Je kunt dan vissen in alle singels in Barneveld en Voorthuizen, op het Aanschotergat in Voorthuizen en op het gedeelte van de Barneveldse Beek, tussen de Lunterseweg en de Plantagelaan in Barneveld. Voor de jeugd geven we ook een vergunning uit waarbij ze een heel kalenderjaar op alle singels in Barneveld en Voorthuizen kunnen vissen. Dat kan een leuke eerste kennismaking zijn en dan is de stap naar lidmaatschap ook snel gemaakt. Als vereniging zijn we altijd blij met nieuwe leden, zowel jong als oud! Lidmaatschap maakt dat je op al onze viswateren terecht kunt en dat je ook kunt meedoen aan onze wedstrijden.

Ben je lid van een hengelsportvereniging van buiten Barneveld, maar wil je eens op onze wateren vissen? Dat kan, je bent van harte welkom. Het enige wat je dan nog nodig hebt, is een dagtoestemming.

De contributie voor 2024 is als volgt:

Bij betaling via acceptgiro wordt er € 5,00 in rekening gebracht voor administratiekosten. Onze ledenadministratie loopt via SportVisserij Nederland (SVN), je betaalt de contributie aan hen. Eventuele vragen kun je sturen naar ledenadministratie@vispas.nl, dit is het e-mailadres van SVN, of maak gebruik van het e-mailadres ledenadministratie@hsvbarneveld.nl.

Welke vispas
Toelichting Contributie
Dagtoestemming
Toestemming voor één volwassene om op één specifieke dag op geselecteerde wateren in de gemeente Barneveld te vissen. Deze vergunning is verkrijgbaar bij verschillende verkooppunten, klik hier om naar de pagina te gaan.
Jeugd singel toestemming
Toestemming voor jeugd om in een specifiek kalenderjaar op de singels van Barneveld en Voorthuizen te vissen. Deze vergunning is verkrijgbaar bij verschillende verkooppunten, klik hier om naar de pagina te gaan.
VISpas2024 Senior (18+)
Voor leden die op 1 januari 2024 18 jaar of ouder zijn.
VISpas2024 Senior (14 t/m 17 jaar)
Voor leden die op 1 januari 2024 de leeftijd van 14 t/m 17 jaar hebben (voor junior leden van 14 t/m 17 jaar geven wij een extra korting van €10,25, zij betalen voor een seniorenpas netto € 29,50)
Jeugdvispas 2024
Je bent op 1 januari 2024 jonger dan 14 jaar.
€ 19,50
Extra vispas 2024
Voor leden die elders hoofdlid zijn (sterretje rechts naast het lidnummer) € 20,25
Visblad Het Visblad is een officiële uitgave van Sportvisserij Nederland met vis technische artikelen, nieuwtjes, opinies en wedstrijdverslagen. € 12,95

Genoemde bedragen zijn inclusief inschrijfgeld.

Verkooppunten
Er zijn verschillende winkeliers waar je je als lid kunt opgeven of waar je een vergunning kunt kopen. Klik hier voor de verkooppunten.

Regeling gemeente Barneveld
De Gemeente Barneveld vindt het van belang dat kinderen gelijke kansen krijgen om met sport- en verenigingsactiviteiten mee te doen, ongeacht het inkomen van de ouders. Voor jeugdleden van ouders met een laag inkomen (tot 20% boven het minimumloon) heeft de Gemeente Barneveld een regeling om kosten vergoed te krijgen. Meer informatie is verkrijgbaar via het Servicepunt Werk, Zorg en Inkomen, Telefoon 0342 495808 of via www.barneveld.nl.