Vissen op de Koeweide Barneveld

Zaterdag, 18 oktober 2014

Zaterdag 4 oktober jl. was het weer zover, er was weer een heerlijke dag vissen gepland op een hele mooie locatie. Niet alleen het viswater was goed, maar de omgeving was ook een genot om in te vertoeven.

Om 10.00 uur waren de mensen gearriveerd, de ene met eigen vervoer, en de andere met de Regio taxi. Nadat we met de vrijwilligers de hengels hadden klaar gemaakt kon het vissen beginnen. Al gauw werd de eerste vis gevangen door Dirk Jansen. Eindelijk zijn eerste vis. Al gauw werden er meer vissen gevangen. Het weer was die dag weer perfect, we zaten heerlijk in het zonnetje.

Erwin met een grote winde

En het waren niet alleen kleine vissen die gevangen werden. Erwin was de kampioen vandaag Na een aantal voorntjes, stond plots zijn lijn strak en na een lang gevecht kwam er een kanjer van een zeelt naar boven. Deze zeelt was ruim 50 cm.

Tussen de bedrijven door, verwende Jose ons van een heerlijk bakkie koffie en thee. Rond de middag, kregen we allemaal broodjes, dus met een volle maag verder vissen. Na het eten werd het een beetje rustig met de vangst, hier en daar nog een voorntje en een baarsje, en dat was het. Rond twee uur stond de hengel van Erwin weer strak. Na een wild gevecht lande een dikke winde in het net.

Al met al werden er 47 vissen gevangen, en de mensen gingen met een voldaan gevoel naar huis. Deze dag kan weer in de boeken als geslaagd, en dat komt zeker door de Hengelsportvereniging Barneveld. Door hun medewerking mochten de mensen genieten op de Koeweide. HSV Barneveld, vrijwilligers en sponsors, ontzettend bedankt voor deze geweldige dag.

Erik Romp