Mobaplas nieuws

Woensdag, 5 november 2014

Er is onduidelijkheid m.b.t. het wel of niet mogen vissen op de Mobaplas. Het ingestelde visverbod n.a.v. de sterfte onder het karperbestand is met ingang van 1 augustus jl. opgeheven!

Dit bericht is eind juli 2014 in diverse media bekendgemaakt om zodoende een grote groep sportvissers te bereiken. De borden zijn toen ook verwijderd! Het kan natuurlijk zijn dat toch niet iedereen van deze beslissing op de hoogte was. Hiervoor dan ook onze excuses.

Omtrent het aanvullen van het karperbestand is de Adviescommissie Water en Visstandbeheer druk in de weer. Afgesproken is dat er deze winterperiode een 30-tal karpers zullen worden uitgezet. Dit betreft een proef! Als deze karpers het redden en er onder het overgebleven bestand geen sterfte optreed, zal in de winterperiode 2015 – 2016 een goede hersteluitzetting plaatsvinden. Het bestand zal dan minimaal weer op het peil worden gebracht zoals dat voor de sterfte in 2014 aanwezig was.

Verder houdt de Adviescommissie Water en Visstandbeheer zich bezig met het in kaart brengen van al onze verenigingswateren. Per water wordt gekeken naar: visstand, doelgroep, bereikbaarheid, waterkwaliteit, etc.. Dit is een project voor de lange termijn en beoogt goede vismogelijkheden voor alle leden! Hierover volgt later meer nieuws.

Kortom: achter de schermen wordt door veel mensen hard gewerkt aan ….. en nagedacht over de HSV wateren. Doel is: Goed Viswater voor Alle Vissers!!

Tot een volgend nieuwsitem,

Gerrit Knotters (vz)