Fred Mooy vist 423 cm bij elkaar tijdens roofviscompetitie

Zondag, 7 december 2014

Afgelopen zaterdag, 6 december, vond alweer de laatste wedstrijd van de roofviscompetitie plaats. Voor deze vierde wedstrijd ...

konden de deelnemers een vrije locatie uitzoeken en er werd de hele dag gevist. Er waren al drie wedstrijden gevist, maar deze dag kon nog van alles gebeuren.

Om 8.00 uur barstte de wedstrijd los. Het was best fris en je weet niet hoe de vissen hierop reageren. Maar het bleek een bijzonder goede visdag te zijn, de uitslag van de competitie kon dus nog alle kanten op. Het werd een spannende dag, waarbij Kees Jan Verhoeven twee kanjers van 79 en 66 cm aan de kant haalde. Ook Orhan Adolfse scoorde er twee, een van 68 cm en een van 61 cm. Toen om 16.00 uur het eindsignaal klonk, stond de teller op twaalf. Een prima vangst, want van alle wedstrijden zijn de meeste vissen gevangen op deze laatste dag.

De koploper van de wedstrijd, Fred Mooy, wist zijn positie te behouden en mag zichzelf de winnaar van de Roofviscompetitie 2014 noemen. Twee weken eerder ving Fred een snoek van 90 cm en daarmee is hij eveneens winnaar geworden van de categorie ‘Grootste snoek’, wat hem de Ab Zegers trofee oplevert. HSV Barneveld feliciteert Fred met deze mooie overwinningen. Wij hopen dat alle deelnemers hebben genoten van de Roofviscompetitie en hopen jullie terug te zien op de Prijsuitreiking op vrijdag 12 december aanstaande in het Rebellenhonk, Prins Hendrikweg 15 in Barneveld. Aanvang 19.30 uur.

We verwachten op korte termijn foto’s te kunnen publiceren van de laatste roofviswedstrijd. Klik hier voor de uitslag.