Zeelt en winde doorslaggevend in zoekwedstrijd

Maandag, 4 mei 2015

Zaterdag 2 mei was het de eerste vaste stok wedstrijd voor de vissers van HSV Barneveld op eigen verenigingswater, te weten de gracht om de Koeweide.

Als om 7.15 uur de inschrijving gesloten is en de stekken geloot zijn, gaan de vissers de uitdaging aan om de meeste kilo's vis te vangen op een parcours wat veel rust uitstraalt.

De vissers gingen aan de slag met de vaste hengel. Kort aan de kant maar ook in het midden werd vooral gezocht naar vis. Het is dan een kunst om de vis op de voerstek te krijgen. Na 3 uur vissen, gingen we elkaars vangsten wegen en dat gaf een uitslag met 8 windes, 1 zeelt en enkele handen vol voorntjes en een paar baarsjes.

De winnaar van vandaag was de visser die de winde op zijn stek kreeg. Marco presteerde het om er 5 te vangen. Ricardo, die alles op alles zette om zijn vangstrijke buurman te volgen, haakte laat in de wedstrijd een mooie sterke zeelt. Deze zeelt bracht toch ruim 3 kilo extra in het leefnet. Rijk Ravenhorst wist kort voor het eindsignaal een 3de winde te vangen, daarmee was hij de overige deelnemers voor die hem de 3de dagprijs (een fles Vieux) van harte gunden. Na de wedstrijd kreeg ere-lid Rijk Ravenhorst de naar hem vernoemde wisseltrofee overhandigd.

Deze trofee is beschikbaar gesteld door het bestuur van de vereniging en zal aan het eind van de competitie met een blijvende prijs uitgereikt worden aan de beste visser met de vaste stok. Ravenhorst zal de komende maanden deze trofee thuis een plaatsje geven en hem aan het eind van het seizoen uitreiken aan de eerste winnaar.

Zaterdag 23 mei gaan we voor de tweede, en laatste maal dit jaar, naar de Eem in Baarn.

Vriendelijke vissers groeten van de wedstrijdcommissie.

Ricardo en Pieter