HSV Barneveld kijkt terug op rustige en gezellige Jeugdvisdag

Zondag, 31 mei 2015

Er stond een aardig windje, de temperatuur was redelijk en de vissen hapten prima toe tijdens de Jeugdvisdag van de HSV Barneveld op de Koeweide.

Wat absoluut niemand had kunnen voorzien, was dat een of andere grappenmaker er op Facebook een Event (Project-X) van had gemaakt. Hiervoor waren ruim 6000 aanmeldingen ontvangen! In de dagen voorafgaand was er druk overleg gaande met de Gemeente Barneveld en de Politie over hoe het een en ander moest worden aangepakt. Het resulteerde in extra inzet en alertheid.

Gelukkig bleef het de dag zelf rustig. Geen raddraaier liet zich zien. Wellicht bang voor het rustgevende effect van de Hengelsport. Tot het middaguur bleef het voor ons op de Koeweide ook erg rustig. Er waren meer vrijwilligers dan deelnemers. Gelukkig begon het vanaf dat tijdstip te lopen. Belangstellenden druppelden de Koeweide op en de vrijwilligers kregen toch dat werk waarvoor ze gekomen waren!

Op deze, eveneens Nationale Hengelsportdag, heeft de afdeling "karpervissen" een top dag gehad. Een aantal jongeren kwamen vol enthousiasme bij onze stand. Ze wilden graag geholpen worden met het maken van onderlijnen. En hoe daarmee te vissen. Wat is er dan mooier als er met de eigen gemaakte onderlijnen ook nog een karper wordt gevangen. De 11-jarige Stefan de Jager en Bram Maasland konden onder het oog van de anderen een prachtige karper te landen. Het enthousiasme voor de toekomst is daardoor alleen maar aangewakkerd.

Witvis liet zich ook zien. De familie snoek deed het echter rustig aan of was nog op vakantie.Klik hier voor het fotoalbum.

Voor de vrijwilligers was er een lekkere lunch met soep en broodjes geregeld en langs deze weg willen wij iedereen die ons heeft geholpen nogmaals van harte bedanken voor hun inzet. Ondanks het feit dat het bezoekersaantal tegenviel (wat na alle onrust vooraf best te verklaren is) kijken wij toch terug op een geslaagde dag.

Gerrit Knotters