Minder vissen, maar meer kilo's

Maandag, 15 juni 2015

Er is afgelopen zaterdag weer leuk gevist door de wedstrijdvissers van HSV Barneveld, alleen jammer dat er minder vissen zijn gevangen dan waar iedereen op gehoopt had. In totaal zijn er 18 vissen gevangen en dat is wel wat anders dan de 352 vissen die er dinsdag bij de jeugd werden gevangen.

De wisselende weersomstandigheden in de afgelopen dagen uiten zich dus ook in de resultaten. Iets wat op de polder wateren vaker geuit wordt in de verdeling van de vangsten. De ene visser heeft bijna alles en de ander bijna of helemaal niets.

De vis was deze ochtend zeer moeilijk te verleiden, dit uit de vis vooraf aan de wedstrijd al aan hun vrijers gedrag aan de overzijde van het parcours... Twee vissers weten het zeker, dat dit is een afschrijfwedstrijd is omdat ze geen schub gehaakt hadden. Drie vissers moesten accepteren dat bij 1, 2 of 3 vis(jes) de strijd gestreden was. De winnaar van vandaag heeft laten zien dat er wel degelijk grote vis zwemt in de Lage Vaart en hij geniet nog even na van zijn prestatie.

Ricardo van Malestijn 18,527 KG

2 alvertjes zorgen voor de vierde plaats = wel geteld 34 gram vis
1 dikke brasem zorgt voor de derde plaats = ruim 1,8 kilo vis
3 dikkere brasems zorgen voor de tweede plaats = ruim 6,2 kilo vis
1 winde, 1 baars en 10 brasems zorgen voor de eerste plaats = ruim 18.5 kilo vis

Op zaterdag 27 juni vissen we met de jeugdvissers om de BKV KOPPELCUP opgave verplicht i.v.m. de organisatie zie link en info hier.

Zaterdag 4 juli vissen we de vijfde senioren competitie wedstrijd aan de Hoge Vaart. Zowel met de vaste stok (die echt geen 11 of 13 meter lang hoeft te zijn) en de Feeder zijn er volop mogelijkheden om aan dit polder water mooie vis te vangen zoals Brasem, Zeelt, Voorn of Winde.

Ben je geboren voor 1 januari 2003 en is wedstrijdvissen jouw uitdaging, dan mag je aan deze wedstrijd mee doen.

Heb je vragen? Mail dan naar wedstrijdcommissie@hsvbarneveld.nl.

Vriendelijke vissers groeten van de wedstrijdcommissie:

Ricardo en Pieter