Winnaar Bakkerij De Vries Wisselcup brengt spanning terug in competitie

Zondag, 6 september 2015

Zaterdag 5 september gaat in het archief als een leerzame en bijzondere viswedstrijd aan het Aanschotengat.

Deze wedstrijd telt voor de competitie dubbel en wordt gevist om de Bakkerij de Vries Wisselcup.

Ook op moeilijk water komt een winnaar. Dat blijkt in een wedstrijd waar bijna iedere deelnemer de andere deelnemers kan zien en daardoor ook kan zien of één van de andere deelnemers een (grote) vis vangt. Je kunt elkaar dus redelijk goed in de gaten houden.

Met dit 'fish o mania effect' blijft het spannend tot het laatste moment, zeven vissers gaan er voor deze morgen. Hopend dat er leuk gevangen wordt en dat de voorspellingen van buienradar niet uitkomen. Eén grote vis van een kilo of twee kan bepalend zijn en missers die moet je voorkomen, dat weten alle zeven vissers.

Maar eerst van de nul af, al snel voor de grote regenbui pakt Ricardo een grote brasem. Terwijl Peter Hendrik met zijn mobieltje zit te spelen ontdekt hij dat er vis aan de haak zit, en vangt een kleine brasem. Verder blijft het lang stil. Regen, dat kwam er naar beneden, maar toch, er is leven. Marco en Adriaan kunnen het nog steeds niet begrijpen dat de vis zich niet liet vangen. Zeker voor Marco die twee x een run had (hij zegt van een karper) maar beide mist. Rijk en Erik waren aan het eind van de nul en met 2 kleine posjes pakten ze beide een vierde plaats. De strijd wordt niet beslist in dat eerste uur vissen, maar in het laatste half uur.

Na de grootste regenbui, zo tegen 11 uur, zijn het Peter Hendrik en Ricardo die beiden een grote brasem pakken en denken op rozen te zitten. Echter is er ook een kleine brasem voor Pieter, die snel daarna aansluiting vindt bij de andere twee vissers met twee grote brasems. Met nog een half uurtje vissen lijkt het tussen drie vissers om een paar onsjes verschil te gaan, wie er wint op Aanschoten. En terwijl de eerste spullen al opgeruimd worden, haakt Pieter drie grote brasems, en is hij de winnaar van de Bakkerij de Vries Wisselcup.

Na de wedstrijd werden de, door Bakkerij de Vries beschikbare, koeken en broodjes genuttigd en is de spanning in strijd om het kampioenschap weer helemaal open. Iedereen weet dat het nog steeds een spannende competitie is.

Op zaterdag 26 september vissen we de volgende competitie wedstrijd in de gracht om de Koeweide. Op zaterdag 3 oktober vissen we op de Lage Vaart. Maar eerst is er op zaterdag 19 september de eerste roofvis wedstrijd.

Onze dank gaat uit naar de vrijwilligers, die in de afgelopen week het lange gras met de vele brandnetels gemaaid hebben, zodat de paden weer begaanbaar zijn.

Vriendelijke vissers groeten van de wedstrijdcommissie