Vrijwilligersdag 2015

Maandag, 14 september 2015

Zaterdag 12 september. Vandaag de traditionele vrijwilligersdag bij de forellenvijvers van “De Kamphoeve” te Ommeren. 22 deelnemers stonden rond 12.15 uur te popelen om in te kunnen werpen. Hek open! Een run naar de “beste” plekken.

Wie tikt de eerste forel eruit? Wie vangt de grootste zalmforel? Spanning genoeg! Ondergetekende tekende voor de eerste forel van de dag. Al snel gevolgd door de andere deelnemers. Volgens traditie werden alle forellen verzameld, schoongemaakt en aan het eind van de dag gelijkelijk verdeeld over het aantal deelnemers. De oogst was zo’n 5 forellen per deelnemer. Cees Schimmel was al na 30 minuten zelf vissen te vinden bij de schoonmaaktafel. Ruim 100 forellen gingen door zijn handen. Waarvoor dank!

De rest bleef geconcentreerd doorvissen! Op jacht naar de grootste Zalmforel en dus naar de “Gert van de Kraats” Vrijwilligerstrofee. Gert Mosterd liet er één van 45 cm noteren en waande zich winnaar voor een korte tijd. Echter wist Bart van Middendorp er al snel één van 46 cm te haken. Het was een nipte overwinning! De trofee gaat voor dit jaar naar Bart. Volgend jaar: nieuwe ronde, nieuwe kansen!

De winnaar, Bart, is al een oudgediende binnen HSV Barneveld. Al jaren zet hij zich in voor het wedstrijdvissen. Met name bij de jeugdviswedstrijden steekt hij de handen fors uit de mouwen. Helpt dan de jeugdige vissers met raad en daad! Deelt zijn ervaringen als wedstrijdvisser aan de jongeren om nieuwe kampioenen te kweken. Namens het bestuur onze hartelijke dank aan deze terechte winnaar.

Uiteraard gaat onze dank ook uit naar alle andere vrijwilligers. Mensen die belangeloos tijd en energie steken in het versterken van onze vereniging. Zonder deze vrijwilligers is er géén vereniging!

Namens het bestuur van HSV Barneveld,
Gerrit Knotters

Klik hier voor alle foto's.