Ja...de 'Gracht om de Koeweide' geeft verrassingen

Maandag, 19 oktober 2015

Afgelopen zaterdag was het de laatste witviswedstrijd op verenigingswater voor het jaar 2015. De paaltjes werden aan één zijde van het eiland geplaatst. Daarmee visten we dit keer ouderwets dicht bij elkaar, met als doel de vis die zich op het diepste gedeelte van de gracht bevond, toch boven water te krijgen.

De verrassing zat hem deze morgen niet in de kopstekken, waar toch vaak de winnaar vandaan komt. Terwijl de ene visser voornamelijk kleinere voorns vangt en de andere visser bijna geen vis op zijn stek krijgt, is het Peter Hendrik die vandaag met een kleine 1700 gram aan mooie voorns de overwinning opeist. Adriaan viste op kop ruim 1500 gram bij elkaar en wordt tweede. Erik van Harn pakte 3 punten met bijna 900 gram vis. Zie verdere uitslag en standen hier.

Door de overwinning van Peter Hendrik blijft de competitiespanning groot tot de laatste minuut van de laatste wedstrijd op 31 oktober aanstaande. De strijd om de Kanjercup lijkt beslist, maar de strijd om de R Ravenhorst vaste stok wisseltrofee en de ere titel 'Koningsvisser 2015' kan nog alle kanten op.

Peter Hendrik met een kleine 1700 gram aan voorns.

Elke wedstrijdvisser zal met een uiterste concentratie de laatste wedsrijd zijn beste kunsten moeten tonen, want elke gram vis die boven water komt, kan in elkaars voordeel en nadeel werken. Wij wensen alle kampioenskandidaten een uitgerustte voorbereiding, zodat we de laatste wedstrijd in een allerbeste feeststemming kunnen afsluiten.

Vriendelijke vissers groeten van de wedstrijdcommissie,