De finale

Zondag, 25 oktober 2015

We zijn alweer aanbeland bij de finale! Na een weekend met mooi weer, rust en ontspanning voor alle wedstrijdvissers, wordt zaterdag de laatste senioren competitiewedstrijd gevist. De finale wordt dit jaar gevist aan de Hoge Vaart net buiten Zeewolde.

Dit jaar een bijzondere finale. Want alles wat onmogelijk lijkt voor onze rekenmachine, wordt mogelijk gemaakt door de wedstrijdvissers zelf. Er zijn maar liefst zeven kampioenskandidaten. Het kan dit jaar alle kanten op, omdat de laatste wedstrijdprestatie dubbel zo zwaar telt. Het beste voor alle deelnemers is niet rekenen, tellen, schatten en dagdromen...maar er zelf voor de volle 200% voor gaan.

Na het vissen van de laatste wedstrijd, het wegen en rekenen, weten we wie de echte finale gewonnen heeft. Wat we nu al weten is dat alle vissers op en top concentratie kennen in de laatste wedstrijd, en dus extra rust nodig hebben in de voorbereiding, want het missen van één beetje of het vangen van één visje kan je van een verliezer een winnaar maken, of van een winnaar een verliezer.

Voor velen de vraag: is het Marco die als jongste deelnemer Koningsvisser wordt voor het jaar 2015, of is het Rijk die als oudste deelnemer iedereen het nakijken geeft? De ere titel kan hun ook voorbij gaan, want: Peter Hendrik, Adriaan, Ricardo, Wim en Pieter zullen er alles aan doen om tot Koningsvisser 2015 gekroond te worden.

En het antwoord weten we na de finalewedstrijd zaterdagmiddag tegen de klok van 13:30 uur.

Vriendelijke vissers groeten van de wedstrijdcommissie