Marco Spelt wint R. Ravenhorst wisseltrofee en is Koningsvisser 2015

Maandag, 2 november 2015

Marco Spelt heeft als jongste deelnemer op de laatste oktoberdag de competitie gewonnen.

In een strijd die met verrassend mooi weer begon, waren het negen vissers die het van te voren wisten: elke vis die er gevangen wordt, kan bepalend zijn in elkaars voor- en/ of nadeel en kan de ranglijst geheel door elkaar schudden. Nadat we onder een stralend najaarszonnetje vier uur in spanning hebben gezeten, is de competitie voor het jaar 2015 afgelopen.

Er zijn al heel wat weersomstandigheden aan ons voorbij gegaan, van verregende dagen tot een hittegolf aan toe. Ook in niet verwachte situaties moet er vis gevangen worden om te bewijzen dat je beter bent dan de rest. Zeker voor de laatste wedstrijd. Twee a drie weken geleden werd er nog volop voorn gevangen, maar de vis is voor het merendeel vertrokken richting dieper water zoals de havens van Harderwijk, Elburg en Spakenburg.

Erik van Schoonhoven loot vandaag stek één en wint de laatste wedstrijd. Marco Spelt loot stek twee en volgt met een tweede plaats. En met deze tweede plaats voor Marco komt het kampioenschap alleen in gevaar als de concurrentie vis weet te vangen. Echter, de vis wordt vandaag duur betaald, zeven vissers weten geen vis te vangen. En dit terwijl we aanschouwen hoe een moederfuut haar jong voert met vers gevangen vis.

Marco Spelt wint met deze tweede plaats de R Ravenhorst vaste stok wisseltrofee en is Koningsvisser voor het jaar 2015. Ricardo van Malestijn wint dit jaar de wissel KANJERCUP en mag zich Kanjerkoning noemen. Traditie getrouw werd aan het eind van de competitie de maag gevuld met een natje en droogje en wensten diverse vissers elkaar het beste voor 2016.

Klik hier voor de stand.

Vriendelijke groeten van de wedstrijdcommissie