Eerste verbeterde visstek Moba gereed!

Woensdag, 4 november 2015

Enkele weken geleden kon u op deze website lezen hoe een aantal leden van de Commissie Visstandbeheer met behulp van houten palen een visstek op Moba hebben aangepakt.

Door een vlak plateau te creƫren die een stukje het water in steekt, ontstaat een veel comfortabeler plek om onze hobby te beoefenen, deze is tevens een stuk veiliger voor zowel visser als gevangen vis.

Vorige week is deze stek afgerond door houtsnippers te strooien. Een lid van de Commissie Visstandbeheer heeft via connecties kunnen regelen dat er voordelig snippers bezorgd werden. Deze stek heeft daardoor, ook als het regent, een prettige ondergrond waarop je niet uitglijdt, en je kunt toch je hengelsteunen en tentharingen stevig verankeren.

Het is de bedoeling dat de komende jaren meer stekken op deze wijze worden aangepakt zodat er enerzijds comfortabeler visstekken ontstaan, en tevens de planten en struiken langs de rest van de oever zich vrij kunnen ontwikkelen.

Met vriendelijke groeten Commissie Visstandbeheer