We hebben een winnaar!

Dinsdag, 8 december 2015

De opkomst was weer prima bij de laatste roofviswedstrijd van dit jaar. Met dertien personen vertrokken wij zaterdag 5 december jl. richting waterkant. De groep had zich verdeeld in kleine groepjes van twee of drie personen en vol goede moed gingen zij op pad.

Twee groepen kozen voor het bootvissen, maar was het ook de juiste keuze? Kletsnat waren de bootvissers na afloop en de vangsten vanuit de boot waren niet geweldig.

De groepen die voor het kantvissen hadden gekozen waren beter af. In totaal werden er elf snoeken op de kant gehaald. Zeven vissers vingen snoek. Vier ervan wisten één snoek te vangen, twee man vingen er twee en één persoon ving drie snoeken en werd dagwinnaar. De grootste snoek van de dag was 75 centimeter. Dat was echter niet genoeg om Orhan van de troon te stoten. Orhan wint dit jaar de Ab Zegers-trofee met een snoek van 88 centimeter. Mooi gedaan!

De uitslag:

1. Fred Mooij 74/54/57 totaal 185 cm.
2. Eric van Schoonhoven 56/63 totaal 119 cm.
3. Kees-Jan Verhoeven 72/42 totaal 114 cm.
4. Orhan Adolfse 75 totaal 75 cm.
5. Martijn van Schoonhoven 70 totaal 70 cm.
6. Geert-Jan Smit 58 totaal 58 cm.
7. Gerrit Knotters 37 totaal 37 cm.

Fred Mooij is winnaar van de competitie 2015.

Fred met een mooie volle snoek van 74 cm.

Martijn van Schoonhoven ving in de haven een mooi exemplaar van 70 cm.

Zijn vader Eric wist 2 snoeken te vangen en eindigt dit seizoen op de tweede plaats.

De echte bikkels hadden gekozen voor het bootvissen en kwamen dan ook kletsnat thuis!

De totaalscore en einduitslag voor de competitie 2015 ziet er als volgt uit:

Winnaars competitie roofvissen 2015:

1. Fred Mooij, totaal 9 stuks, totale lengte 523 centimeter
2. Eric van Schoonhoven, totaal 7 stuks, totale lengte 435 centimeter
3. Gerrit Knotters, totaal 6 stuks, totale lengte 252 centimeter

Fred Mooij ontvangt vrijdag 11 december aanstaande de wisseltrofee. De grootste snoek van dit seizoen is gevangen door Orhan Adolfse en was 88 centimeter groot. Orhan is de winnaar van de Ab Zegers trofee.

In vier wedstrijden zijn er dit jaar 36 roofvissen gevangen met een totale lengte van ruim 20 meter.