Prijsuitreiking en Eindejaarsborrel goed bezocht

Zondag, 13 december 2015

Het was een gezellige drukte tijdens onze jaarlijkse prijsuitreiking en Eindejaarsborrel in het Rebellenhonk. De prijzentafel was goed gevuld met bekers, trofeeën, waardebonnen en prachtig opgemaakte vleesschotels van Slagerij Joosten.

Na het openingswoord van de voorzitter Gerrit Knotters, maakten de verschillende wedstrijdcommissies de winnaars bekend en werden de prijzen uitgereikt.

Jeugdcompetitie
De eerste bekers vonden hun weg naar onze toppertjes van de jeugdcompetitie, die door Wim Grotenbreg en Bart van Middendorp naar voren werden geroepen. Afgelopen jaar heeft Wim hulp gehad van Bart en daarnaast was er ook iedere wedstrijd een seniorwedstrijdvisser aanwezig. Winnaar bij de B-junioren is Nathan Spelt, die op 7-jarige leeftijd voor het eerst de competitie wint. Bij de A-junioren is Geert-Jan Smit de winnaar geworden. Pas in de laatste wedstrijd viel de beslissing. Volgend jaar wordt er niet meer gevist op de Koeweide omdat dit te moeilijk is. De jeugdleden gaan karpertjes vangen op Singel Noord.

Roofviscompetitie
Daarna reiken Fred en Roy Mooy de prijzen uit voor de roofviswedstrijden. In de eerste wedstrijd ving Orhan de grootste snoek (88 cm) en deze prestatie werd in de latere wedstrijden niet meer overtroffen. In het totaalklassement is Fred winnaar geworden met 9 snoeken. In totaal zijn 36 roofvissen gevangen die, bij elkaar opgeteld, goed waren voor een lengte van ruim 20 meter.

Gert van de Kraats Vrijwilligerstrofee
Gert van de Kraats reikt de vrijwilligerstrofee uit die naar hem vernoemd is. Deze is voor de vrijwilliger die tijdens de vrijwilligersdag de grootste forel gevangen heeft. Dit jaar is deze gewonnen door Bart van Middendorp.

Seniorencompetitie

Tot slot reiken Pieter van Haaften en Ricardo van Malenstijn de prijzen uit voor de senioren. Kampioen over alle wedstrijden is Marco Spelt. Een deel van de seniorencompetitie moest met vaste stok gevist worden (6 wedstrijden) en daarnaast was er nog de kanjercompetitie (6 wedstrijden buiten Barneveld). De vaste stok competitie met de strijd om de R. Ravenhorst wisseltrofee is gewonnen door Marco Spelt met één visje verschil. De winnaar van de kanjercompetitie is kanjerkoning Ricardo van Malenstijn. Voor het uitreiken van de R. Ravenhorst trofee dankte erelid Ravenhorst traditie getrouw de (buitenlandse) senioren wedstrijdcommissie voor hun inzet het afgelopen jaar.

BKV en Bakkerij de Vries wedstrijden
De BKV-koppelwedstrijd is gewonnen door het koppel Kees Jan Verhoeven en Rijk Ravenhorst. De Bakkerij de Vriestrofee is dit jaar voor het eerst gevist in het Aanschotergat. Tijdens de wedstrijd is niet veel gevangen, maar Pieter van Haaften heeft de wedstrijd gewonnen. Voor volgend jaar wordt geprobeerd een havenwedstrijd te regelen, maar als dit niet lukt wordt de wedstrijd op Aanschoten gevist.

Karpercompetitie
Tot slot vraagt Pieter om vrijwilligers die een karpercompetitie op willen zetten voor de vereniging. Vrijwilligers kunnen zich tot 1 januari 2016 melden bij de wedstrijdcommissie, bij voorkeur per e-mail via wedstrijdcommissie@hsvbarneveld.nl. Daarnaast bedankt hij de sponsors van het afgelopen jaar: Deij hijstechniek, ’t Guppy uit Ede, Slagerij Joosten, BKV, Holland Sport en Bakkerij de Vries.

Na de prijsuitreiking trakteert HSV op heerlijke oliebollen van Bakkerij de Vries en na deze smakelijke pauze geeft Gerrit een korte terugblik op de activiteiten van dit jaar. Om te beginnen de vernieuwde website. Hij noemt daarbij het vele werk dat Paula Terpstra als webmaster verricht. Als tweede blikt hij terug op de deels mislukte jeugddag als gevolg van een dreigend Project X-verhaal. Verder is er aandacht voor de kluscommissie en de visstandcommissie. Deze commissie – niet alleen karpervissers – richt zich op het verantwoordelijk beheren en onderhouden van de viswateren. Hierbij is het hele biotoop belangrijk, wil je een goed evenwicht creëren. Gerrit vertelt wat er in het afgelopen jaar door deze commissie gedaan is, ook in samenwerking met de andere commissies.

Aan het eind van de bijeenkomst dankt Gerrit alle vrijwilligers voor hun inzet en werd de avond afgesloten met een Eindejaarsborrel en bittergarnituur. Het was leuk om op deze avond weer nieuwe gezichten te zien en HSV hoopt in de toekomst nog meer leden te mogen verwelkomen op de bijeenkomsten. Tot slot wenst Gerrit Knotters iedereen namens het bestuur van HSV Barneveld prettige kerstdagen en een visrijk 2016 toe.

Klik hier voor het foto-album.