Flinke besparing op portokosten

Zondag, 3 januari 2016

Eind vorig jaar maakten wij bekend in volle gang bezig te zijn met de bezorging van de VISpassen 2016. Achter de schermen ging hier een groots logistiek proces achter schuil.

Al sinds mijn benoeming tot penningmeester en ledenadministrateur voor HSV Barneveld, kijk ik ook naar slimme manieren om de kosten te beperken. Het viel mij op dat de portokosten jaarlijks stegen en ik zocht naar een manier om deze groeiende kosten te drukken. We kwamen al snel uit op het eigenhandig bezorgen van een groot gedeelte van de facturen en VISpassen.

Beeld: zoom.nl

Inmiddels is de bezorging aan het eind van ieder jaar een traditie geworden. Het is altijd weer een uitdaging om alles op tijd bezorgd te krijgen. Onder het mom ‘vele handen maken licht werk’ bundelden onze vrijwilligers ook vorig kwartaal de krachten en nam ieder de bezorging in één of meerdere wijken voor zijn of haar rekening. We proberen altijd vrijwilligers te vinden in wijken waar men bekend is met de omgeving en de weg goed weet te vinden.

We zijn verheugd onze leden te kunnen melden dat dit een besparing van maar liefst € 625 voor onze clubkas heeft opgeleverd. Want toegegeven, wij kopen liever vissen dan postzegels. Langs deze weg wil ik de vrijwilligers nogmaals bedanken die in hun vrije tijd de post voor HSV hebben gelopen.

Met vriendelijke groeten,

Hans van Vulpen