Nieuwe witvissen voor Koewei

Zaterdag, 30 januari 2016

De vangsten van witvis op de Koewei zijn de laatste jaren niet om over naar huis te schrijven. En daar willen we verandering in aanbrengen!

Het bestuur en Commissie Visstandbeheer willen het water weer aantrekkelijker maken voor de wedstrijdvissers van de vereniging. Daarom is besloten op korte termijn ongeveer 100 kilo witvis uit te zetten. Het gaat om een combinatie van diverse vissoorten: ruis- en blankvoorn, zeelt en brasem.

Het is de bedoeling om het resultaat van deze uitzetting de komende jaren te monitoren. Welke vissoorten overleven er? Welke groeien het beste of planten zich zelfs voort? Aan de hand van deze informatie kunnen verdere uitzettingen worden gepland.