Wij zijn al ZEVENTIG!

Dinsdag, 1 maart 2016

Voor mij ligt een oud, bruin schriftje. Het is wat verweerd in de loop der jaren. Van het etiket mist een deel, maar zichtbaar is “Hengelsport Barneve” . Op een los blaadje voorin staan de namen van vijf bestuursleden en éénentwintig leden!

Het schriftje bevat de allereerste notulen. Die van de oprichtingsvergadering van Hengelsportvereniging Barneveld. Niets digitaal, maar gewoon met echte inkt is een echt schriftje.

Na de opening door de voorlopig voorzitter wordt overgegaan naar punt twee: de bestuursverkiezing. Uit de veertien aanwezige leden in café Vinkenborg worden een voorzitter, secretaris, penningmeester en twee bestuursleden zonder functie gekozen. Hierna is punt drie aan de beurt: “Vaststellen statuten en reglement”. Men besluit om deze van een andere vereniging op te vragen om daarna op de volgende vergadering de statuten en het reglement vast te stellen. Opmerkelijk is zeker het vierde punt op de agenda: er komt een voorstel om het aannemen van nieuwe leden in de ledenvergadering te laten beslissen en het maximum aantal leden op dertig te brengen.

Hoe anders is het nu. Online lid worden. Gewoon simpel via internet. Geen maximum op het aantal leden, enz. enz.

In 2016 zijn wij jarig als HSV Barneveld. Uiteraard willen wij dit niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Groots gaan we dat niet vieren. Dat is over vijf jaar aan de orde. We hopen toch de 75 te halen! Uiteraard wordt er op de Ledenvergaderingen bij stil gestaan. Plaatselijke pers zal benaderd worden. Ook hopen wij dit jaar het 1.000ste lid in te schrijven. Voor dit lid zijn wat speciale attenties bedacht. Tijdens andere evenementen laten we zien dat we jarig zijn; o.a. op de Nationale Hengelsportdag. Houd verder de website goed in de gaten! Er komt een prijsvraag in een soort competitieverband. De uitslag hiervan wordt op de Eindejaarsbijeenkomst op 9 december 2016 bekendgemaakt.

Tot de volgende berichtgeving,

Gerrit Knotters (vz)