Happy Day voor Bart, Rijk en Ricardo!

Zondag, 15 mei 2016

Zaterdag 14 mei 2016 gaat de boeken in als een OFF DAY voor Erik van Schoonhoven. Overigens niet alleen voor Erik, maar ook voor vijf andere vismaatjes. HAPPY DAY was het deze visdag voor Ricardo, Rijk en Bart, dit mede door de uitgezette vissen.

Door de weersverandering is het deze zaterdagmorgen op de meeste visstekken winderig en onrustig. Enkele vissers moesten lang wachten voor ze het eerste beetje hadden.

Erik en zijn zoon Martijn (die voor het eerst sinds lange tijd mee deed aan een wedstrijd van de vereniging ), de gebroeders Spelt (Adriaan en Marco) en Wim en Pieter ervaarde deze dag ook als een OFF DAY. Maar gelukkig wel met vis, al was het van maar 75 grammetjes tot bijna 650 gram.

HAPPY DAY was het deze visdag voor Ricardo, Rijk en Bart dit mede door de uitgezette vissen (zie elders op deze site).

Ricardo pakte vier prachtige zeeltjes en een super gaaf kruis/kroeskarpertje en werd met de paar voorntjes die zijn vangst compleet maakte derde met een gewicht van 2258 gram.

Rijk, oftewel ons achtenswaardig erelid, meneer Ravenhorst verraste alle overige vissers door een pracht van een zeelt ter weging aan te bieden, en dat op een ouderwets versneden top zonder elastiek en andere nieuwerwetse technieken. Naast deze grote zeelt van het oude bestand, was het onder andere één mooie maatse uitgezette zeelt en wat voorn die het gewicht van 4404 gram compleet maakte.

Bart wordt vandaag eerste en dat dankzij een net afgewisseld met voorn, 12 puntgave zeeltjes en een glanzende kruis/kroeskarper, de weegschaal kwam uit op een totaal van 7,192 kilo.

Bart en Rijk gingen deze zaterdag huiswaarts met een vleesschotel van Slagerij Joosten, Ricardo koos een waardebon van t ‘Guppy.

De uitgezette vis laat zich dus al binnen 48 uur na uitzet vangen en dat belooft iets spannends voor de eerstvolgende wedstrijd. Op 18 juni 2016 vissen de senioren hun vijfde wedstrijd aan de Hoge Vaart. De week ervoor op 11 juni 2016 staat de BKV Koppelwedstrijd in de planning deze wedstrijd is een week opgeschoven in verband met de selectiewedstrijd voor de jeugd.

Meer informatie over de BKV Koppelwedstrijd volgt op korte termijn, maar eerst Pinksterweekend en aanstaande woensdag de jaarvergadering.

Voor nu wensen wij u allen een HAPPY WEEKEND.

Met vriendelijke groeten,
Wedstrijdcommissie

Klik hier voor de uitslag.