Verschuivingen in tussenstand na vierde jeugdwedstrijd

Woensdag, 1 juni 2016

Hoe behoud je je goede positie in de jeugdcompetitie? Het antwoord daarop is simpel, namelijk door zo veel mogelijk vis te vangen en zo veel mogelijk kilo vis ter weging aan te bieden. Wisten Rutger en Bart afgelopen dinsdag hun koppositie te behouden?

Dinsdag 31 mei 2016 werd er gevist op de stekken op de ronde vijver op Norschoten. Het was mooi weer, maar dat wil nog niet zeggen dat de vissen goed bijten. Sterker nog, het bleek nog best moeilijk om goed te vangen. Misschien kwam dat omdat het de maandag ervoor zo erg geregend had. Er belandden weinig grote vissen in de netten. Negen deelnemers schreven zich in en in twee uur tijd hebben zij bij elkaar 206 vissen gevangen. Deze vissen waren samen goed voor 4.673 kilo.

Ook dit keer was het weer een spannende wedstrijd. Geert Jan en Bart eindigden bijna gelijk, maar uiteindelijk was het wederom Bart die de eerste plaats van deze vierde wedstrijd op zijn naam kon schrijven bij de B jeugd. Ook bij de A jeugd wordt er fel gestreden om de titel. Want ondanks dat Rutger en Nathan de afgelopen weken met zijn tweeën visten bij de A jeugd, zijn ze zeer aan elkaar gewaagd. Dit keer was het Nathan die de meeste vis en kilo aan kon bieden ter weging, wat voor Nathan zowel gunstig was voor de uitslag van deze vierde wedstrijd als voor de tussenstand bij de A jeugd. Ging Rutger vorige wedstrijd nog aan kop, nu is het Nathan die aan kop gaat. En als je goed naar de tussenstanden kijkt, dan zie je nog meer verschuivingen.

Finale in zicht
Net als afgelopen dinsdag, wordt de volgende en laatste wedstrijd (lees: finale!) gevist op de ronde vijver in Norschoten. Dit resultaat telt dubbel. Kom jij de jeugd aanmoedigen op dinsdagavond 7 juni aanstaande?