Onze jeugdkampioenen 2016

Zaterdag, 11 juni 2016

Afgelopen dinsdag was het eindelijk zover, de finale van de jeugd stond op de agenda. Vroeg in de avond verzamelden de jonge vissers zich bij de ronde vijver van Norschoten.

In de weken ervoor werd er al flink gestreden om goede resultaten, maar deze avond telde de uitslag maar liefst dubbel. Aan de oproep van HSV Barneveld, om alles uit de kast te halen voor deze grote finale, werd goed gehoor gegeven. Deze avond was het Dennis Leeuwis die de eerste plek wist te behalen bij de A junioren. Bij de B junioren was het dit keer Nathan Spelt die genoeg had binnengehaald om zichzelf winnaar van de laatste wedstrijd te mogen noemen. Nu is de vraag, wat heeft dit met het totaalplaatje gedaan? Wie is kampioen bij de A en bij de B jeugd geworden?

A junioren
We houden jullie niet langer in spanning. Weken achter elkaar was het Bart Copier die de leiding nam bij de A jeugd. En ondanks dat Dennis Leeuwis de laatste wedstrijd op zijn naam mocht zetten, is het Bart die zichzelf kampioen mag noemen bij de A jeugd. Bart, van harte gefeliciteerd, Dennis gefeliciteerd met je tweede plaats en Bram ook voor jou is er een podiumplaats, van harte met de derde plaats.

B junioren
Ook bij de B jeugd ging het er pittig aan toe. Want Rutger en Nathan gingen haast gelijk op en wisten de spanning er tot op het laatste moment goed in te houden. Ook deze avond haalden de jongens bijna evenveel vissen uit water. Voor Rutger ging het om 14 vissen en voor Nathan 12. Daarentegen waren de 14 vissen van Rutger goed voor 280 gram en de 12 vissen van Nathan tikten de 350 gram aan. Een gelijkstand! Kijken we naar alle wedstrijden dan zien we dat Nathan Spelt zich kampioen van de B jeugd mag noemen. Gefeliciteerd Nathan en Rutger gefeliciteerd met je tweede plaats.

Tot ziens bij de prijsuitreiking en tot die tijd veel visplezier gewenst.

De jeugdcompetitie zit er weer op en langs deze weg een grote dankjewel richting Wim, Bart, Pieter en alle andere vrijwilligers die ons het afgelopen jaar een handje hebben geholpen tijdens de jeugdwedstrijden. En uiteraard ook een pluim richting onze sponsor Cafetaria en lunchroom Arico, voor de heerlijke snacks en drankjes waar jullie onze jeugdleden op trakteerden.